Proč jste se rozhodli k odchodu od Ducati, se kterou spolupracujete letos už druhou sezonu?

Před letošní sezonou firma vyvinula novou motorku, kterou bylo ale velmi obtížné naladit. Vývoj dál pokračoval, jenže pouze na úrovni továrny. Nám, satelitním týmům, jakoukoliv evoluci zapověděli. Doteď prakticky jezdíme na stejných strojích, které jsme testovali loni v listopadu, což vedlo k absurdním situacím.

Jakým?

Například před závodem v Brně jsme dostali nový motor, který ale nepasoval do původního rámu z října 2011. Proto jsme ho museli silou upravit a kvůli rozložení hmotnosti jsme museli jezdce dovážit ještě tříkilovou zátěží.

To byl jediný problémový případ?

Přístup továrny se postupně zhoršoval. Zatímco běžná praxe je taková, že se motorka ladí pro konkrétního jezdce, nás tlačili do opaku. Museli jsme se přizpůsobovat nastavení diktovanému Ducati. To je pro nás nepřijatelné.

Proč jste si nově vybrali právě stroj kategorie CRT, který zatím ztrácí za konkurencí MotoGP?

Především díky podpoře továrny Aprilia, která umožňuje jezdci a mechanikům týmu podílet se na vývoji a nastavení. Motorky CRT v letošní sezoně zrychlují a věříme, že v nich je budoucnost. ART s motorem Aprilia navíc jednoznačně ukazuje, že je mezi těmito stroji nejkonkurences­chopnější. Příští rok pro nás bude testovací. Poté vejdou v platnost nová technická pravidla, která CRT velice přiblíží továrním strojům.