Ve třetím podniku letošního mistrovství světa silničních motocyklů třídy Moto 2 se hned v první zatáčce po startu smolně zapletl do kolize a závod nedokončil. „Měl jsem černo před očima a musel jsem k lékaři,“ upřesňuje Abaja důvody svého předčasného odstoupení.


Co se vlastně v zatáčce stalo?
Po startu z pětadvacáté pozice jsem poskočil o několik míst dopředu. Úvod byl tedy docela slibný. Jenže v první zatáčce spadl těsně přede mnou Švýcar Aegerter a když jsem se jeho motorce vyhýbal, dostal jezdec vedle mne highsidera (zadní kolo začne vibrovat a jezdec přeletí přes motorku – pozn. red.). Ustál to, ale jak byl v pohybu, narazil do mého stroje a já přeletěl přes ležící motocykl Aegertera. Jak jsem se ocitl na zemi, di Meglio mi bouchl předním kole do krční páteře. Po závodě se přišel omluvit, ale sám to měl těžké. V takové rychlosti se mi nedokázal vyhnout.

Napadlo vás, že v závodě budete ještě pokračovat?
Motorku jsem zvedl a nechal se traťovými komisaři roztlačit. Začala se mi ale hodně motat hlava a v boxu už jsem měl černo před očima. Šel jsem na ošetřovnu, tam si mě hodinu nechali a pak propustili s tím, abych odpočíval. Pořád jsem viděl rozmazaně, přestalo to až druhý den.

V prvních třech závodech třídy Moto 2 bylo neobvykle mnoho pádů. Je na vině konstrukce nových motocyklů nebo je to důsledek minimálních časových rozdílů?
Nemyslím, že by to bylo motorkami. Ale kvůli vyrovnanosti strojů se musí všichni snaží jezdit na hranici možností. To samozřejmě přináší i větší počet pádů.

V Le Mans jste přesedlal ze stroje RSV na anglický FTR. Je to správná volba?
FTR je určitě lepší. Oproti RSV podstatně méně váží a v maximální rychlosti jsem se už posunul zezadu doprostřed startovního pole. To všechno pro nás samozřejmě znamená plus. Mezi RSV a FTR je také velký rozdíl v posezu na stroji a jeho ovladatelnosti. V Le Mans jsme měli smůlu, že o víkendu jsem nenajel víc kilometrů, abychom některé věci doladili. V prvním volném tréninku jsme dvacet minut opravovali spojku, v tom druhém se objevily problémy s řazením.

Nebýt technických potíží, bylo by vaše postavení na startovní roštu lepší?
V posledním kvalifikačním tréninku jsem před jednou zatáčkou nedobrzdil a projel ji rovně. Proto mi čas z toho kola neuznali. Kdyby k tomu nedošlo, byl bych na roštu o dost lépe. Rozhodnutí komisařů ale chápu, nemělo se mi to stát.

Alespoň máte coby instruktor v motocyklové škole na Masarykově okruhu před čím varovat.
Teď budu muset hlavně upřednostnit vlastní studium, na Joštově akademii mi začíná zkouškové období. Čeká mě sedm zkoušek a přinejmenším většinu chci zvládnout v řádném termínu. V motocyklové škole na okruhu jsme v poslední době měli třikrát policisty. Učím je, jak motorku ovládat, co dělat v krizové situaci a tak dále. Myslím, že se u nás dost naučí a v praxi nové zkušenosti využijí. To se samozřejmě týká i civilních motorkářů.

Za týden se jede Velká cena Itálie v Mugellu. Cítíte se už po Le Mans fit?
Zdravotně jsem v pohodě. Na Mugello se těším, trať je tam pěkná, líbí se mi a snad i vyhovuje.

AMOS KREJČÍ