Motor Aprilia s prototypovým rámem ART v listopadu po posledním závodě sezony pravděpodobně vymění za tovární stroj Honda. „Klíčové pro nás je získat na příští sezonu maximálně konkurenceschopnou motorku," objasnil závodníkův otec a šéf stáje Cardion AB Motoracing Karel Abraham starší.

Do čtvrté sezony v MotoGP vstoupí brněnský jezdec se třetím strojem. Po dvou letech u Ducati a jedné u ART se přesune k Hondě. V úvahu připadaly čtyři možnosti – nabídka Yamahy, která uvolní do MotoGP své prototypové motory, Hondy, která nabízí kompletní stroj, návrat k Ducati nebo setrvání u ART.

Právě poslední varianta dlouho zůstávala ve hře. „S ART máme velice korektní spolupráci, továrna Aprilia projevila zájem, abychom u nich pokračovali. Požadovali jsme záruku, že se bude soustředit na další vývoj motorky, aby zůstala konkurenceschopná i po vstupu dalších strojů od Yamahy a Hondy," vysvětlil Abraham starší, proč se přiklonil ke změně.

Kontrakt ještě není podepsaný, obě strany v současnosti vyjednávají detaily. Třiadvacetiletý závodník, který o víkendu pojede Velkou cenu v americkém Indianapolisu, si přesun k Hondě pochvaluje. „Pro mě i pro tým to bude velká změna, doufám, že k lepšímu. Skoro celou kariéru jsem jezdil na italských strojích, jen na druhou půlku sezony 2010 jsme měli britskou FTR, na které jsem vyhrál ve Valencii. Třeba to bude krok správným směrem i tentokrát," přál si Abraham mladší.

Jeho nový stroj vychází z továrního prototypu Honda, se kterým Marc Márquez aktuálně vede šampionát MotoGP, jenže v několika podstatných detailech se liší. Nemá nejnovější bezdrátovou převodovku ani nejmodernější ovládání ventilů, jiná je i elektronika. „Naše podmínka byla, abychom zůstali u našich tradičních dodavatelů některých součástek. Honda nám vyšla vstříc a uzavřeli jsme předběžnou dohodu," uvedl šéfmechanik týmu Marco Grana.

Abrahamův takzvaný produkční závodní motocykl nebude v praxi tak rychlý jako stroje Márqueza či Daniho Pedrosy, ale je lepší než současné motorky CRT, na které vedle Brňana jezdí i Lukáš Pešek. „S ART se mi nebude loučit lehce, je to výborná motorka a sžil jsem se s ní lépe než s předchozí Ducati. Bohužel motorově pořád nemůže konkurovat prototypům," dodala česká jednička.