VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham před Brnem: Mám problém s důvěrou v motorku

Brno /INFOGRAFIKA/ – Brněnský motocyklový závodník Karel Abraham chce v Brně navázat na předchozí dva úspěchy ze Spojených států, jenže jej trápí Ducati.

24.8.2012
SDÍLEJ:

Motocyklový závodník Karel Abraham.Foto: DENÍK/Attila Racek

Autogramiády, tiskovky, rozhovory, charita… Brněnský motocyklový závodník Karel Abraham má rok co rok před domácí Velkou cenou plné ruce práce. I humbuku přikládá své špatné výsledky na brněnském Masarykově okruhu. Letos kromě víkendu řeší i vzdálenější budoucnost. „Musíme se zamyslet, co dál," říká dvaadvacetiletý borec, který sedlá netovární motorku Ducati.

Ani ta mu rozhodně nepřidala při letošní rozpačité sezoně. Kvůli různým problémům jej v královské kubatuře MotoGP porážejí i jezdci na slabších strojích typu CRT.

Hodně vás to štve?

Samozřejmě. Třetinu sezony jsem v podstatě neodjel. Do cíle jsem dorazil jen ve třech závodech. Pořád mám problém s důvěrou v motorku. Co se týče srovnání se stroji CRT (používají slabší, speciálně upravené superbikové motory – pozn. red.), udělaly pár kroků dopředu. V zatáčkách ani na rovinkách nejsou o moc pomalejší. Ztrácejí jen na konci pátého a celého šestého rychlostního stupně. Bohužel Ducati je v letošní sezoně takový mezikus mezi motorkami MotoGP a CRT. Nebojuje s ostatními fabrikami, které pravidelně jezdí vepředu.

Můžete pojmenovat největší problém letošní Ducati?

Jednoduše ho popsat nejde. Je jich víc. Motorka se občas chová nepředvídatelně.

Jezdci Hayden a Rossi závodí na továrních motorkách Ducati, zatímco vy máte produkční typ. Bude to platit až do konce sezony?

Bohužel. Ducati jsme pošťouchli, abychom lepší motorky dostali taky. Továrna je sice našemu týmu nabídla, ale za docela velké peníze na to, že jim už platíme MotoGP motorku. Je to velká škoda. Když jezdíme na různých typech, nemáme žádný vývoj a oni v Ducati jen poloviční. Kdyby dávali tovární motorky i nám, mají k dispozici další dva stroje, díky nimž se dozvědí spoustu dalších informací z trati.

Hayden v Brně nestartuje. Jeden italský novinář navrhl, že byste na Masarykově okruhu mohl sedlat tovární motorku…

Ano, občas se to tak dělá. Nicméně Ducati řekla, že v žádném případě. Nevím, jestli mě nemají rádi. Trochu mě to mrzí. Chtěl jsem vyzkoušet, na čem jezdí Valentino Rossi a jak v továrním týmu vypadá závodní víkend.

Přemýšlíte už o změně v příští sezoně?

Pořád nevím, co bude.

Jste z nejistoty nervózní?

Je to alarmující. Musíme se už zamyslet a popřemýšlet, co v dalším roce udělat.

Můžete do budoucnosti mluvit jako jezdec?

Domlouvám se s taťkou (majitel stáje Cardion AB Motoracing Karel Abraham starší – pozn. red.) i celým týmem.

Uvažujete i o změně značky?

Získat Hondu nebo Yamahu je kvůli pravidlům prakticky nemožné.

Mluví se o tom, že by do šampionátu mohlo vstoupit i BMW…

Zatím o ničem nevím. Co jsem slyšel, většina firem včetně Suzuki nebo Kawasaki by razila jedině cestu typů CRT. Vývoj MotoGP motorky je natolik drahý, že se jim nevyplatí. Stroje CRT mají být v blízké době v podstatě stejné.

A nemůžete najít nějaké přechodné řešení?

Ducati, Yamaha a Honda určitě nepustí motorky tak, abychom mohli odkoupit jejich licenci. Pokud bychom odešli od Ducati, budeme se složitě vracet. Přechodná změna nic neřeší.

Teď se soustředíte především na závod doma v Brně, kde se vám v posledních letech nedaří…

Neřekl bych v posledních letech. Nikdy se mně tady extra nedařilo. Nechci to nějak komentovat, řešit. Stalo se. Přichází na řadu další závod sezony, která taky není úplně vydařená. Pojedu, jako by to bylo kdekoli jinde. Nebudu myslet na to, že závodím doma v Brně.

Povzbudily vás dva poslední výsledky ze Spojených států, kde jste ve velkých cenách skončil desátý a osmý?

Hodně. V Laguně Seca jsem potřeboval hlavně dojet a desáté místo nebyla až taková katastrofa. V Indianapolis jsem ani neměl velkou ztrátu na Valentina Rossiho. A navíc jsem ji nabral už na startu a v prvních kolech. Kdybych jel od začátku u něj, asi bych s ním závod dojel, což vnímám jako další pozitivní věc. Snad na Ameriku v Brně navážu.

Vrátil jste se teprve v pondělí večer. Jak se vypořádat s velkým časovým posunem?

Není dobré, že máme týden po sobě závody na druhé straně zeměkoule. Změna je značná a nepříjemná pro organismus. Nesmíte jít spát, když jste unavený, ale musíte vydržet do večera a pak se vyspat celou noc. Zdřímnout si po obědě je ta největší chyba.

Skončil jste desátý, osmý, takže teď dojedete šestý?

To říkal můj mechanik. Bylo by to úžasné, ale musíme přemýšlet reálně. Chci v poli bojovat s určitými jezdci.

Letos závodíte na silnějších motorkách. Padne na okruhu v Brně rychlostní rekord?

Částečné zrychlení určitě přijde, ale netroufnu si říct, jak bude velké.

Sestava závodního týmu Karla Abrahama.
PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE

Autor: Tomáš Valaškovčák, Tomáš Svoboda

24.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vizualizace stavby velkého městského okruhu mezi Husovickým tunelem a tunelem pod Vinohrady. Ilustrační foto.

Vinohradský tunel? Začneme stavět do sedmi let, plánuje ŘSD

Protestní akce ochránců zvířat Prodej vánočních psů se konala v brněnské Masarykově ulici.
1 13

OBRAZEM: My vám ho klepnem... Ochránci zvířat nabízeli na stánku psy

Představíme prvňáky: ZŠ Čejkovické a Heyrovského v Brně, v Bratčicích a Sivicích

Jižní Morava – Spolu se začátkem nového školního roku odstartoval ojedinělý projekt Deníku, který má ambice stát se stejně oblíbeným a úspěšným, jako jsou například Miminka – pravidelné série fotografií novorozeňat z českých porodnic. Seriál s fotkami prvňáčků najdete vždy ve středečním tištěném vydání Deníku Rovnost.

AKTUALIZOVÁNO

Muž spadl v šachtě kolektoru, s hasiči se pak prošel brněnským podzemím

Brno – Velké štěstí měl dělník, který v pondělí odpoledne uklouzl v šachtě kolektoru pod Jugoslávskou ulicí. Při rekonstrukci šachty muž uklouzl a spadl. „V primárním kolektoru zhruba třicet metrů pod zemí zaměstnanec externí firmy přelézal žebříky a podjela mu noha. Spadl asi z metrové výšky a zaklínil se,“ řekla mluvčí Technických sítí Brno Jiřina Veselá.

Originální vánoční dárek? Adopce zvířete z brněnské zoo

Brno - Surikata za tři a půl, zebra za osm, červená panda za třicet nebo lev za šedesát tisíc korun. Ne, nejedná se o výprodej ve zverimexu, ale cenu netradičního vánočního dárku - adopce zvířete v zoo.

Zemřel bývalý reprezentační trenér Josef Pešice. Bylo mu 67 let

Ve věku 67 let zemřel Josef Pešice. Český fotbal tak přišel o bývalého reprezentačního trenéra, který se může pochlubit stoprocentní úspěšnou bilancí u národního týmu - neprohrál ani jeden ze tří zápasů na lavičce reprezentace, než ho vystřídal Pavel Vrba. Před svou smrtí působil jako asistent trenéra českého týmu do 21 let.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT