Poté, co v uplynulé sezoně paběrkoval kvůli starému stroji, v novém ročníku MotoGP dostane motorku, na které by zaostávat neměl. Poprvé si ji vyzkoušel při testech na španělském okruhu Jerez. „Převládají u mě dobré pocity. Určitě má větší potenciál, než na jaký jsme zatím dosáhli. Mně obecně trvá déle se adaptovat na nové podmínky. Všechno se změnilo, tak si zvykám,“ sdělil Abraham.

I za pár dní si stačil všimnout výhod nového stroje oproti předešlému. „Jezdí se na něm lépe, také je rychlejší v zatáčkách a nestaví se tolik na zadní kolo. Je tam celkově spousta detailů, které motorku dělají lepší,“ podotkl jezdec.

S poslední Grand Prix ve Valencii dal sbohem stáji Ángel Nieto Team, k níž si stačil vybudovat citové pouto. „Bohužel si při spolupráci pouštím lidi blízko k tělu, a pak se mi hrozně těžce loučí. Vytvořil jsem si třeba k mechanikům vztah jako k rodině a chybí mi. Ale zvyknu si a vypadá to, že i nový tým bude v pohodě,“ vyprávěl osmadvacetiletý brněnský pilot.

Nová kniha nakladatelství Josef Filip o revolučním roce 1848 odhalí čtenářům dění nejen z Brna.
Kniha provede revolucí 1848 v Brně pomocí kreseb a fotografií

Ne všechno je pro něj úplně nové. Se svým týmovým kolegou Titem Rabatem se sžívat nemusí. „Naši otcové se dobře znají. Tito bude hodně silný týmový kolega a pro mě velká konkurence. Doufám, že mi to pomůže vyšroubovat i mé výkony.Tito je fajn člověk, s nímž si mám co říct,“ popsal Abraham.

Jak smělé budou ambice brněnského rodáka s novou a silnější motorkou, naznačí únorové testy v Malajsii. V nich by brněnský pilot měl vyjet s motorkou doplněnou o nové díly. „V každém případě chci určitě pravidelně bodovat. Pokud se nám povede občas dojet v desítce, půjde o skvělý úspěch,“ zasnil se zkušený pilot.

Podle motocyklového experta Václava Svobody jsou podobné ambice dosažitelné. „Říkávám, že MotoGP bude v příštím roce kvalitnější a náročnější než letos kvůli příchodu perspektivních pilotů z Moto2. Karel by nicméně měl s novým strojem pravidelně dojíždět na bodech a občas i nakouknout do desítky,“ pravil Svoboda.

Teplice - Sparta 1:1
Sparta musí v poháru do Teplic, Slavia přivítá opět v Edenu soupeře z Karviné

Další přední český jezdec Jakub Kornfeil z pozice nejstaršího pilota Moto3 touží po mistrovském titulu v nejnižší kubatuře. Pětadvacetiletý rodák z Kyjova otestuje novou motorku v únoru, v těchto dnech v německém Sachsenringu ladí se svým týmem Redox PrüstelGP technické detaily motorky pro příští rok.

Za sebou má taky chirurgický zákrok arm lift, který mu uleví od bolesti způsobené přetíženými svaly v pažích. „Plánoval jsem tento zákrok. U motorkářů se stává, že máte ztvrdnuté svaly, které se nemají kam rozpínat, je to dost bolestivé a ztrácíte cit v jízdě,“ přiblížil Kornfeil. I to dokazuje, že do nového ročníku chce jít po všech stránkách maximálně připravený.