Ještě nedávno si postesknul, že v první zatáčce po startu ho psychicky brzdí.vzpomínky na kolizi s Thomasem Lüthim ze srpnové domácí Velké ceny na Masarykově okruhu. Potom ale přišly dva závody v exotických krajích a motocyklový silničář Karel Abraham se pere v závodech třídy do 250 ccm o umístění v první desítce.

V Austrálii šestou příčkou vybojoval svůj dosud nejlepší výsledek ve světovém šampionátu. Ani v následujícím podniku na maljsisjském Sepangu nedaroval Brňan soupeřům nic zadarmo. „Po závodě v Portugalsku jsme si v týmu řekli, že změním taktiku. A najednou se mi to v Austrálii skutečně vyplatilo,“ naznačuje Abraham tajemství svého aktuálního životního úspěchu.

Co pro vás znamená změna strategie?
Závodění na hraně. Snažím se přitvrdit. V Austrálii jsou rychlé zatáčky a ty mi vyhovují.

Podařila se vám už předehra Velké ceny Austrálie…
Ano, tréninky i kvalifikaci jsem měl dobré. Vše se obešlo bez větších problémů. Ve warm upu, což je dost neobvyklé, jsem zajel zatím svůj nejlepší čas na tamním okruhu. A v závodě jsem si ho dokonce ještě vylepšil.

V cíli jste byl šestý, což je zatím váš největší úspěch. Jak se závod vyvíjel?
Měl jsem hodně dobrý start a od začátku jsem se držel ve skupině, která bojovala o čtvrté místo. Byli v ní například Hiroši Aoyama a další skvělí jezdci. Pak z ničeho nic spadl jeden a za chvíli se poroučel k zemi i další. Jeho motorka zůstala ležet v dráze, takže závod šest kol před cílem stopli. Bohužel se do konečného pořadí závodu počítalo pořadí z předcházejícího kola, než spadli. Tím pádem mi zůstalo šesté místo.

Ve skupině jste bojoval kolo na kolo mimo jiné i s Japoncem Aoyamou, který má na dosah titul mistra světa. Jaký jste z takového soupeření měl pocit?
Bylo to super. Bojovali jsme, předjížděli se. Z toho, že dojel do cíle až za mnou si moc cením, měl jsem z toho skvělý pocit. Po závodě jsem byl hrozně moc šťastný.Šestého místa si hodně cením, protože přede mnou skoro žádný jezdec neodstoupil, takže výsledek jsem si poctivě vyjel.

Takový výkon a si zasloužil pořádnou oslavu.
Zatím žádné nebyly. Hned večer po závodě jsme letěli do Malajsie. Stihl jsem si jen sbalit věci a odjet na letiště.

Na okruhu v Sepangu se vám povedl skoro podobný kouske. Znovu pronikl mezi nejlepší, jenže…
Startem do závodu jsem nic neztratil ani nezískal. Byl jsem v dobré skupině. Bok po boku jsem jezdil v první desítce s těmi stejnými jezdci, co v Austrálii. Pak ale Locatelli v nájezdu do zatáčky pouštěl jezdce za sebou, jenže vzápětí mi zavřel cestu, jak se vracel do vnitřku zatáčky. Bohužel shodil mne i sebe. Než jsem zvedl a nastartoval motorku, klesl jsem na devatenáctou pozici.

Jak jste reagoval?
Byl jsem naštvaný. Bolela mě pravá ruka, na které jsem měl strženou kůži. Byl jsem rád, že se mi podařilo závod dokončit a získat alespoň čtyři body za dvanácté místo. Hůř to dopadlo s Locatellim, který má zlomené zápěstí.

Co čekáte od závodu ve Valencii, kterým letošní šampionát za týden skončí?
Těším se, i když jsem tam zatím nikdy neměl štěstí. Jako by to byl pro mne zakletý okruh. Určitě se ale budu snažit.

AMOS KREJČÍ