Nová třída Moto2, která letos nahradila tradiční dvěstěpadesátky, nabídla vyrovnanější souboje na trati. „Takové závodění mě baví. Šampionát bude určitě obrovské maso,“ mne si ruce Abraham, který na italském stroji RSV brněnského týmu Cardion AB Motoracing sklidil v Kataru po sérii neuvěřitelných zvratů dva body za čtrnáctou příčku.

Do úvodního kvalifikačního bloku nasadil tým stroj s nastavením z posledních oficiálních testů a Abraham dokončil páteční program na nadějném osmém místě.

Sobota ale poodsunula jedinou českou stáj v šampionátu zase na začátek. „Zkoušeli jsme jiné převody, pérování a pneumatiky. Ukázalo se, že je to k ničemu, a tak jsme vrátily věci do původního stavu,“ vysvětluje Abaja. „Závěrečná kvalifikace vycházela dobře až do posledních tří minut, kdy mne předstihlo čtrnáct borců a já spadl z devátého na třiadvacáté místo. Byl jsem z toho šokovaný, něco takového se mi ve dvěstěpadesátkách nikdy nestalo. Ale dostat víc z motorky evidentně nešlo,“ chmuří se dvacetiletý jezdec.

Před závodem mechanici vrátili motocyklu páteční nastavení a jezdec sázel na dobrý start. „Ten se mi ale nepodařil, naopak jsem klesl do třetí desítky. Dostat se dopředu nebylo lehké, skupina s Lukášem Peškem mi dost odskočila. Pak jsem ale zajížděl dobré konstantní časy, takže jsem je všechny předjel. Na dostižení další mi ale už nezbyl čas. Závod nebyl z mé strany špatný, ale kdybych nepodělal závěr kvalifikace, mohl být výsledek lepší,“ lituje.

I tak z jezdců na strojích RSV dopadl nejlépe. Loňského mistra světa třídy do 125 ccm Juliana Simona vyřadila závada spojky a Di Meglio skončil o dvě příčky níž než on. O vyrovnanosti nové třídy svědčí i to, že vítěz z Kataru Tomizawa nedojel v loňských bitvách dvěstěpadesátek nikdy lépe než brněnský motocyklový závodník.

AMOS KREJČÍ