VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham zkouší novou motorku. Testuje FTR

Brno – Napřed necítil ruce ani nohy, po dvou dnech si začal na čtyřtaktní stroj zvykat. Brněnský jezdec Karel Abraham má za sebou úvodní dávky kilometrů za řídítky stroje třídy Moto2, která od příštího roku nahradí v mistrovství světa silničních motocyklů klasické dvoutaktní dvěstěpadesátky.

18.12.2009
SDÍLEJ:

Karel Abraham.Foto: DENÍK/Attila Racek

K prvním námluvám Brňana s anglickým strojem FTR došlo ve Španělsku. „Úvodní den ve Valencii jsem s motorkou najezdil přes šedesát kilometrů. Navíc mi německý výrobce Kalex nabídl, abych vyzkoušel i jeho stroj Moto 2,“ říká. „Po měsíční přestávce jsem se s motorkou pral, obvyklá uvolněnost mi chyběla. Vliv na to měla nejenom nový těžší stroj. Kvůli marodění jsem moc netrénoval a ztratil jsem fyzičku,“ popisuje Abraham prvotní testovací útrapy.

O den později mu neplánovanou samaritánskou službu poskytl letošní mistr světa stopětadvacítek Julian Simon, když si chtěl stroj FTR zkusit.

„Na cílové rovince mu zničeho nic vylétla ojnice a naše ježdění skončilo. Ale já byl tak utahaný, že bych stejně toho moc nenakroužil,“ jako by byl Abraham v duchu španělskému jezdci vděčný.

Po přesunu do Almerie Brňan viditelně ožil a jeho druhý dech se projevoval na dosažených časech. „Udělali jsme strašně moc práce. Technik, mechanici i já jsme o motorce hodně debatovali a domluvili změny, které se na stroji pro sezónu 2010 musí provést,“ chválí Abraham konstruktivní přístup anglického partnera.

Do testů ve Španělsku zasáhla řada předních jezdců, s nimiž týmy pro šampionát třídy Moto 2 počítají. Nicméně časté střídání motocyklů dokazovalo, že nástup nové třídy s identickými šestistovkovými motory Honda a pneumatikami Dunlop provází spousta nejistoty a otazníků, na který stroj vsadit.

S motory zatím všichni improvizují, ostré provedení dodá Honda až začátkem příštího roku při oficiálních testech.

Před rozhodujícím krokem stojí i brněnský tým Cardion AB Motoracing. „S firmou FTR ještě nemáme podepsanou smlouvu, ale naše spolupráce je zatím na dobré cestě. Technicky je ještě hodně co zlepšovat, ale to se samozřejmě týká každé motorky Moto 2,“ zůstává Abraham v klidu.

AMOS KREJČÍ

18.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

ZŠ Babice nad Svitavou. Na fotografii 1. třída s třídní učitelkou Kateřinou Golíkovou (vpravo) a asistentkou Pavlínou Zouharovou (vlevo).

NAŠI PRVŇÁCI: představujeme ZŠ Kanice, Bílovice nad Svitavou, Vranov a další

Zloděj odcizil na Ivančicku další několik desítek let pěstovanou borovici.
5

Pěstiteli ukradli čtyřicetiletou bonsaj. Zloději to stihli za tři minuty

AKTUALIZOVÁNO

Letiště Brno zacílí více na mladé. V létě nejvíc táhl bulharský Burgas

Brno – O padesát tisíc cestujících více než loni odbavili na brněnském letišti v Tuřanech v hlavní sezoně, tedy od května do října. Přibylo také charterových letů, tedy nepravidelných linek. Nejoblíbenější destinací byl Burgas v Bulharsku.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Práškovací letadlo i hadraplán. Výstava provází novodobými dějinami Moravy

Brno /FOTOGALERIE/ – Sto padesáti kilogramovou knihu podepsanou Tomášem Garriguem Masarykem, práškovací letadlo i dobové filmové záběry z dvacátého století si mohou od středy prohlédnout návštěvníci Moravského zemského muzea. To vše v nové stálé expozici nazvané Středoevropská křižovatka Morava ve dvacátém století.  

Nový park na Hádech překoná Lužánky. Bude mít mokřady i vodní nádrže

Brno /VIZUALIZACE/ – Mluví se o něm roky, až donedávna ale nikdo nevěděl, jak bude vypadat. Podobu nového největšího brněnského parku na Hádech vymýšlelo asi půl roku šest studentských týmů. Vítězný návrh si mohou lidé prohlédnout na internetu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT