V Kyjově exhibičně zpestřil mezinárodní závody historických strojů a v minulém týdnu úspěšně završil další etapu kursů v autoškole.

„U pana Navrátila jsem už dělal papíry na motorku i osobní auto a snažím se tam postupně získat i jiná řidičská oprávnění. Teď jsem dal téčko pro vozidla nad tři a půl tuny. S náklaďáčkem DAF jsem měl pod dohledem instruktora dost cvičných jízd, takže zkoušky jsem zvládal v klidu,“ říká osmnáctiletý pilot dvěstěpadesátky Aprilia o svém dalším úlovku.

Přestože Abraham patří už čtyři roky ke stabilním jezdcům světového šampionátu, oprávnění k řízení skútru získal až v patnácti letech.

A osmnácté narozeniny oslavil řidičským průkazem na osobní auta a velké motocykly.

Logika postavená na hlavu? Kdepak. Podle současných sportovních reglementů smí mladí adepti závodit na uzavřených motocyklových tratích už od třinácti roků.

„Na závodní motorce jsem to zkoušel tak nějak sám, bez trenéra. A předtím na minibikách mě také nikdo neučil,“ vzpomíná Abraham na začátky své motocyklové kariéry.

Abraham riskovat nijak nemíní a plánuje postupně i oprávnění pro návěsy a kamiony. „Řídit kamion zatím nepotřebuji. Ale kdo ví, jestli se tím jednou nebudu živit,“ směje se Abraham.

(am)