Po nadějných výsledcích se vám v posledních závodech moc nedaří. Jste nažhavený to na 
Sachsenringu zlomit?

Určitě. Soustředím se teď jen na start v Německu. Mohlo by se mi tam zadařit a tím se dostat v celkovém hodnocení o trochu výš. Poslední tři starty jsem vyšel bodově naprázdno, tak je třeba už zase zabrat a nějaké body posbírat.

Horší výsledky vycházely už z nevydařených kvalifikací. Zapracovali jste na tom, aby to bylo na Sachsenringu v tomto ohledu lepší?

Posledně v nizozemském Assenu mi to nešlo celkově. Jak v kvalifikaci, tak při závodě. Prostě jsem byl pomalý, i když motorka fungovala. V Německu je to o něčem jiném. Uvidíme po prvním tréninku. Když budu mít jen trochu dobrý stroj, tak věřím, že zajedu velmi slušný výsledek.

Sachsenring si pochvalujete. Čím vám tak vyhovuje?

Vždy se mi tam dařilo, zajel jsem tam slušné pozice. Trať tam není dlouhá a sedí mému jezdeckému stylu. Zatáčky na sebe příjemně navazují a vyhovuje mi i poslední šikana před finišem. Když okruh srovnám třeba s Assenem, je to jako nebe a dudy. Tam to nenávidím. Je to tam taková podivná placka a nikdy jsem tam nic kloudného nezajel. Prostě tam neumím jezdit, i když se pokaždé snažím, co můžu.

Německý okruh je také po Brnu nejblíž českým fanouškům…

Jde to hodně poznat. I díky tomu se mi tam jezdí dobře. Na tribunách je vidět spousta českých vlajek a třeba i v paddocku mě zastavuje mnohem víc lidí než jinde. Dorazí i můj fanklub. Je příjemné cítit podporu.

V neděli pro vás skončí první polovina mistrovství světa. V průběžném pořadí vám patří sedmnácté místo. Jde sezona podle vašich představ?

Těžko hodnotit. Je to zatím nahoru dolů. Dojem mi kazí poslední tři závody. Snad se v druhé části zlepším.

Vaší kubatuře vévodí prozatím s přehledem Brit Danny Kent. Překvapuje vás to?

Trochu ano, nečekal jsem, že se bude pohybovat takhle vysoko. Ale má dobrý stroj a jde mu to. Někdy mám už dojem, že se ho ostatní i bojí. Když s ním jdou třeba do souboje v závěrečné rovince, tak ho nechají vyhrát. Mají z něj přílišný respekt. Víc jsem například čekal od zatím pátého Efréna Vázqueze.

Blížící se Velká cena České republiky byla dlouho v ohrožení. Sledoval jste vývoj situace s napětím?

Ano. Zúčastnil jsem se i jednoho jednání v Brně, takže jsem byl v obraze. Vypadalo to všelijak a letošní závod byl hodně nejistý. Zachránil to Karel Abraham starší, který nakonec rozhodl, že se pojede, i když od toho dalo město ruce pryč. Ještě že tak, byla by velká škoda a ostuda, kdyby se letos jubilejní 50. ročník neuskutečnil.

Jak vidíte další roky brněnského závodu?

Bohužel ne moc růžově. Brno má sice ohromnou tradici, ale na to se až tak nehledí. Vím, že o licenci k pořádání mistrovství světa má zájem třeba rakouský A1 ring. Do seriálu se tlačí i další okruhy. Pokud šéf pořádající Dorny Ezpeleta dostane nějakou lukrativní nabídku, tak asi nebude váhat. Není se co divit, když pořadatelé brněnského závodu dluží ještě za minulý ročník.