46 000 fanoušků. Tolik se loni přijelo do Brna podívat na závod světového šampionátu cestovních vozů. „Věříme, že návštěva bude podobná i letos,“ doufá před závody, které Brno uvidí příští víkend, sportovní ředitel Masarykova okruhu Miroslav Bartoš.

Ani seriál A1 Grand prix, ani šampionát Grand Tourismo. Jen závody motorek přilákaly loni do Brna víc lidí.

Co může fanoušky tolik lákat na závodech vozů, které vycházejí z modelů sériové výroby? „Skvělé závodění, vyrovnané jízdy a také zvučná jména,“ vypočítává lákadla těchto závodů FIA WTCC media delegát šampionátu Fabio Ravaioli.

Vyrovnanost je dána i váhovými handicapy pro nejlepší. „A třeba právě v Brně jehodně důležité, kdo si poveze kolik kilogramů navíc,“ tvrdí německý jezdec BMW Jörg Müller, který loni v Brně vyhrál první jízdu.

Brněnská trať je čistě sportovní a pojede se na ní už pátý podnik jedenáctidílného šampionátu. Ten letos oživily dva nové městské okruhy a právě před Brnem se jelo v pyrenejském Pau.

„Je to atraktivní pro diváky, ale já osobně už se těším na pořádné závody a hlavně předjíždění do Brna,“ povídá Müller.

A s tím souhlasí i vítěz loňského druhého brněnského závodu Robert Huff na chevroletu. „Třeba v Pau se nedá jet naplno a druhý muž celkového pořadí Farfus na to v kvalifikaci doplatil velkou havárií,“ povídal muž, jemuž se letos zatím tolik nedaří.

Celý šampionát totiž vede vítěz obou dosavadních ročníků¨ Brit Andy Priaulx. „V Brně však bude mít výrazný váhový handicap a do pořadí na čele můžou zasáhnout všechny čtyři elitní značky šampionátu,“ věří Bartoš ve vyrovnané bitvy.

Kromě nich láká mistrovství světa i některými jmény, známými z formule jedna.

Kromě Nicoly Lariniho nebo Portugalce Tiaga Monteira přitahuje značnou pozornost především Ital Alex Zanardi, který se k závodům dokázal vrátit i po amputaci obou noh po havárii na Lausitzringu v roce 2000.