Úspěchu dosáhl s Fordem Sierra RS 500 týmu Metalimex DBRC, se kterým bojuje první rok. Poprvé byl mistrem v roce 2015, to řídil další automobilovou legendu – Jaguar XJS, repliku stroje Toma Walkinshawa z roku 1984. „Tituly asi nejdou srovnávat, ale z letošního máme ve stáji velkou radost i proto, že jsme ho získali v první sezoně se zcela novým a vlastně nevyzkoušeným autem,“ říká Bečvář. „Šéfmechanik Roman Pešek s kolegou Josefem Orságem měli od prvního jarního testu v Brně plno práce a také díky jejich šikovnosti jsme uspěli.“

Na Slovensku zažil dva zcela odlišné závody. První vyhrál po strhujícím souboji s Rakušanem Michaelem Steffnym s BMW 320 Group 5 a ve druhém prožil divoké chvíle. Při posledním přeřazení v poslední zatáčce posledního kola se rozbila převodovka. K cílové šachovnici tak dojel setrvačností.

Dva soupeři ho předjeli, ale zisku titulu to nezabránilo. „Už za měsíc máme Salzburgring, ale věřím, že novou rychlostní skříň seženeme. V říjnovém Mostě bychom měli nastoupit stejně jako v jarním Brně. Já s fordem a syn Adam s jaguarem,“ dodává David Bečvář.

MARTIN STRAKA