Mám jedinečnou možnost jim s přípravami pomoci. Každý den až do víkendu si vyzkouším jinou práci.
Je pondělí, deset hodin dopoledne. Mírný déšť dopadá na trať, ze které se za pár dní má stát bezpečné útočiště jezdců při nebezpečných závodech.

Připojuji se ke skupině asi osmi mužů, kteří mají za úkol přistavět k bariérám ochranné pytle. Bariéry jsou sešroubované z pneumatik, kterých je po celém okruhu kolem padesáti tisíc.

Pytle jsou měkké skoro jako peřina a používají se pouze při závodech motorek. Překvapuje mě, že jsou navzdory svým rozměrům docela lehké. „Je v nich něco jako skelná vata, aby jezdci nenaletěli přímo do bariéry. Pro auta se ale nepoužívají,“ vysvětlují mi moji dočasní kolegové.

Rozmístění pytlů přísně vymezuje plán. Je v něm i hloubka kačírků, tedy vysypávaných povrchů podél trati. A také rozměrů kamínků. „Nesmějí mít ostré hrany a být příliš velké,“ říká vedoucí závodní dráhy Josef Kylar.

Na výrazně nebezpečná místa trati instaluje specializovaná firma místo pytlů vzduchové vaky. „Používají se i při sjezdovém lyžování,“ dodává Kylar.
Definitivní posvěcení bezpečnosti ale okruh čeká až ve čtvrtek, kdy vše detailně zkontroluje kontrolní komisaři promotéra šampionátu. „Prohlídka zabere i několik hodin,“ říká mi jeden ze spolupracovníků.

MINISERIÁL
Na Masarykově okruhu se o víkendu jede Velká cena silničních motocyklů. Jak se připravuje okruh i závodní týmy na vrchol sezony? Redaktor Deníku Rovnost Tomáš Valaškovčák si každý den vyzkouší jednu práci, která je nutná k bezproblémovému fungování podniku na brněnské trati.

Od přípravy ochranných bariér podél trati přes montování týmového zázemí v paddocku až po stavění závodního stroje. Jeho postřehy najdete každý den na stránkách Deníku Rovnost.