V posledním kole jste se propadl ze třetí příčky na šestou. Nemrzí vás to?

Mít závod jen osmnáct kol, zajel bych super výsledek, ale to je jen kdyby… Asi na pódium ještě nemám. Díky signalizaci jsem moc dobře věděl, že mě soupeři dotahují. Čekal jsem, že v závěrečném okruhu mě čeká boj o pozice. Snažil jsem se soupeřů držet, ale už to nešlo. Ke konci jezdili o víc než sekundu rychleji na kolo než já.

Čím to?

Na osychající trati zvolili jiné pneumatiky a hlavně suché nastavení motorky, což rozhodlo. My jsme se vydali střední cestou, což se nám vymstilo. Posledních pět kol jsem už nestíhal, proto všichni za mnou měli kompletně suché nastavení. Nešlo se jich držet.

Berete ztracené stupně vítězů a šesté místo jako zklamání?

Jedná se o super výsledek, připsal jsem si deset bodů, ale zároveň jsem zklamaný. Když patnáct kol jezdíte druhý a nakonec v posledním kole vás předjedou… (krčí rameny)

Myslel jste při závodě na pódium, nebo jste se nechtěl stresovat?

Pomýšlel jsem na něj. Zároveň jsem ale věděl, že Grand Prix končí až šachovnicovou vlajkou, která byla o trochu později, než jsem si přál.

Po sobotní kvalifikaci jste říkal, že hodláte na domácím okruhu riskovat. Držel jste se toho?

Posledních pár kol, když jsem věděl, že mě soupeři dojíždí, jsem se snažil jet, co to šlo. Ale víc jsem z motorky už nevytáhl. Jel jsem na hraně, protože jsem měl před sebou vidinu pódia. Na druhou stranu jsem ale nebláznil jako vítěz, který volil strategii: buď dojedu, nebo spadnu. Nakonec mu to ale vyšlo.

Jak jste s týmem přemýšleli o strategii, když dopoledne před startem pršelo?

Trať byla dost mokrá, takže před startem jsme se rozhodovali, jaké použít pneumatiky. Postupně asfalt osychal a byla na něm spousta suchých míst, takže jsme zvolili suchou variantu. Soustředil jsem se, abych prvních pět kol nespadl, dával jsem si na mokrých místech bacha.

Opačnou taktiku zvolil druhý český jezdec v Moto3 Miroslav Popov, která ho vynesla až na průběžnou druhou příčku.

Vletěl do závodu hlava nehlava, protože se potřeboval ukázat. Chtěl se dostat dopředu i za cenu pádu.

Když jste jej v pátém kole předjížděl, něco jste mu ukazoval. Co to bylo?

Naznačoval jsem mu, ať neblázní, jede trochu hlavou a drží se za mnou.

Zdržoval vás?

Trochu ano, ale nemůžu proti němu cokoli říct, protože na začátku byl rychlejší.

Prý ale vůbec nepochopil, co mu svým gestem naznačujete…

Podle toho to vypadalo. Ignoroval mě a jel si dál svoje.

Jak vás přijal tým v boxech, když jste vybojoval druhý nejlepší výsledek kariéry po pátém místě před dvěma lety právě tady v Brně?

Všichni jásali. Byli spokojení, potěšil jsem je. S přítelkyní a tátou jsme se viděli už na trati, kde mi poblahopřáli.

Plánujete nějakou oslavu?

Určitě něco bude. (úsměv)

OBLÍBENÉ BRNO

Výsledky českého jezdce Jakuba Kornfeila při závodech Moto3 na Masarykově okruhu:

Sezona 2012 – 6. místo

Sezona 2011 – 7. místo

Sezona 2010 – 5. místo

Jedná se o tři nejlepší dojezdy Jakuba Kornfeila v závodech mistrovství světa.

Moto3: 1. Folger (Něm./Kalex) 43:03,089, 2. Salom (Šp./Kalex) –5,918, 3. Cortese (Něm./KTM) –5,963, 4. Viňales (Šp./FTR Honda) –6,091, 5. Rins (Šp./Suter Honda) –6,490, 6. Kornfeil (ČR/FTR Honda) –6,572, …Popov (ČR/Mahindra) nedokončil.

Průběžné pořadí MS (po 11 ze 17 závodů): 1. Cortese 200 b., 2. Viňales 168, 3. Salom 149, 4. Fenati (It./FTR Honda) 104, 5. Rins 83, 6. Masbou (Fr./Honda) 81, …12. Kornfeil 52.