„Dráhu si spolek pronajímá od Automotodromu Brno a zajistit kvalitní povrch pro konání MotoGP je v jeho kompetenci,“ uvedl mluvčí rezortu Vilém Frček.
Doplnil však, že ministerstvo přislíbilo na roky 2020 a 2021 na úhradu zalistovacího poplatku příspěvek pětaosmdesát milionů korun.
Smluvně je k opravě dráhy za sto milionů korun zavázaný pořádající spolek města a kraje. Podle Vaňkové ale s ohledem na výpadky v rozpočtu kvůli koronaviru nemají na opravu dráhy peníze. „Dorna trvá na okamžité kompletní opravě. Pokud prostředky na opravu ministerstvo neposkytne, příští rok se MotoGP v Brně nepojede,“ oznámila Vaňková.
Nový hejtman Jan Grolich je přesvědčený, že s investicí má pomoci stát, protože získává největší daňové výnosy z akce. „Není v silách kraje a města udržet GP České republiky v dalších letech, i když se jedná o prestižní mezinárodní akci,“ řekl.Va
ňková se návratu závodů do Brna v dalších letech úplně nevzdává. „Zásadním předpokladem je však výrazné zlepšení stavu celé tuzemské ekonomiky, na kterou jsou navázané daňové příjmy města,“ dodala.
Konec Grand Prix
podmínka pořádání závodů: oprava dráhy Masarykova okruhu za 100 milionů korun
kdo má zaplatit: Spolek pro GP ČR Brno, za nímž stojí kraj a město Brno; stát nepomůže
důsledek: příští rok bez MotoGP v Brně
Podle mluvčího Petra Boháče Automotodrom Brno opakovaně spolku nabídl možnost, že se na opravě závodní dráhy bude finančně podílet. Přestože z uzavřených smluv žádnou takovou povinnost nemá. „Spolek se k tomuto návrhu bohužel do této chvíle staví odmítavě a místo konstruktivní debaty o společném řešení nás vyzval, abychom navzdory smlouvám uhradili celou opravu dráhy na vlastní náklady,“ dodal.
Na letošní a příští ročník Velké ceny kraj i město schválily shodně po šedesáti milionech korun.
Ekonom Petr Pelc už dříve uvedl, že případné zrušení závodu výrazně zasáhne hotely ve městě a okolí. „Nejvíc utrpí hotely, které žily hlavně z tohoto závodu,“ zmínil Pelc.