„Postihl mě klasický pád při tréninku, dostal jsem highsider (pád ze sedla pozn. red.). Dva měsíce jsem na tom dobře, že můžu chodit bez berlí, vrátil jsem se k tréninku, ale zatím jen zlehka,“ poznamenal.

Podle něj šlo o ještě těžší srážku než v lednu na Rallye Dakar, kdy na chvíli ztratil i vědomí. „Teď byl ten pád horší, protože jsem nedopadl do písku jako na Dakaru, ale na kameny, na tvrdou cestu,“ srovnal rodák z Hustopečí.

NÁVŠTĚVA MINISTRA

Po pádu v tuniské poušti následovala rekonvalescence v nemocnici na Djerbě, kde ho navštívil dokonce tuniský ministr kultury. „Moc si ze setkání nepamatuji, ale přinesl mi kytku a bylo to milé. Musím pochválit tuniskou nemocnici, postarali se tam o mě perfektně. Dodnes jsem v kontaktu s doktorem, který mě operoval,“ líčil šestatřicetiletý motocyklista.

S bolestivými nehodami si Brabec těžkou hlavu nedělá, inspiraci nabírá v historkách z druhé světové války. Dlouhodobě jej uchvacuje britské královské letectvo RAF. „Když mám fakt hodně slabou chvilku, pustím si audio-knihu a poslouchám příběhy z druhé světové války a za chvíli se uklidním,“ zmínil Brabec.

MOTORKA ANEŽKA

Postupně začíná trénovat, v říjnu ho totiž čeká dálkový pouštní závod v Maroku Rallye du Maroc. „Podstupuju klasický lehký trénink v posilovně. Jezdím na kole, chodím do schodů a snažím se především, aby nohy začaly fungovat, jak mají,“ řekl Brabec.

Na říjnový závod v africké poušti vyjede s novou motorkou značky KTM 450 Rallye. „Je úplně stejná jako předtím. Sice jsem měl dřív značku Husqvarna a teď KTM, ale obě jsou naprosto shodné,“ sdělil jezdec stáje Big Shock Racing.

Nový stroj pojmenoval po své babičce Anežka, která byla jeho velkou fanynkou. „Přemýšlel jsem nad tím už před rokem, ale nevěděl jsem, jestli je to úplně dobrý nápad. Potom jsem se ale rozhodnul, že je, a na následujícím Dakaru tak pojedu,“ poznamenal Brabec.