VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Carlos Checa: Myslel jsem tenkrát, že do Brna nikdy nedojedu

Brno /ROZHOVOR/ - Španělskému jezdci se brněnský okruh líbí, strojům Ducati však prý nesedí. Tipuje, že v neděli vyhraje jeho pronásledovatel Max Biaggi.

7.7.2011
SDÍLEJ:

Velkým favoritem na vítězství v Brně je i Španěl Carlos Checa.Foto: GetPhoto/Robin Drahoňovský

Na motocyklové fanoušky působí podobně jako Petr Hubáček na příznivce hokejové Komety. Brněnský dříč patří spolu se španělským motocyklovým závodníkem Carlosem Checou do stejné kategorie sportovních sympaťáků, majících do nafoukaných nýmandů na míle daleko. Osmatřicetiletý Checa bude o nadcházejícím víkendu na Masarykově okruhu jedním z nejsledovanějších mužů závodu mistrovství světa superbiků. Tím spíš, že v Brně zalehne za plexištít svého stroje Ducati s naleštěnou vizitkou lídra šampionátu.

Překvapilo vás, že po sedmi dílech šampionátu vedete průběžné pořadí s tak velkým bodovým náskokem?
Upřímně řečeno, něco takového jsem nečekal. Soustředil jsem se závod od závodu, snažil jsem se v každém závodním víkendu odvést maximum. Myslím, že letos máme dobrý balíček, který tvořím já, motorka a můj tým. Všichni skvěle spolupracujeme a hodně nám samozřejmě pomáhají zkušenosti z loňského roku.

S jakým předsevzetím jste do letošního mistrovství světa nastupoval?
Snažit se ze všech sil a dávat do každého závodu sto deset procent z toho, co ve mně je. Víc už nemůže jezdec pro úspěch udělat.

Firma Ducati se z mistrovství světa superbiků oficiálně stáhla. Pociťuje váš tým Althea nějak tuto skutečnost?
Z letošní motorky mám ten nejlepší pocit. Ducati podporuje náš tým ve stejné míře jako loni. Letos máme nového technika ze závodního oddělení Ducati Corse a všechno klape na jedničku.

Co si myslíte o odchodu továrního týmu Ducati ze šampionátu, provázeného spoustou spekulací?
No když vidím momentální situaci a pořadí na předních místech, tak to byl ze strany Ducati dobrý tah (smích).

Koho jste na startu letošního šampionátu považoval za svého největšího soupeře?
Z pořadí průběžné klasifikace to jasně vyplývá. Maxi Biaggi a Marco Melandri jsou zkušení jezdci, kteří mají velice konkurenceschopné motocykly.

Poslední dva závody před Brnem byly poněkud zvláštní. V Misanu jste Biaggiho na jeho domácí půdě dvakrát porazil, o týden později ve španělském Aragonu byl naopak úspěšnější on…
Myslím, že každý závodník chce doma vyhrát. Ve své zemi a před svými fanoušky chutná vítězství přece jen jinak než kdekoliv jinde. Jenomže ne vždy vyjde to, co plánujete. Závodění je složitější, než si většina lidí dokáže představit.

Fanoušci v České republice vás mají ještě pořád zafixovaného v týmu Marlboro Yamaha 500, v němž byl vašim kolegou Max Biaggi. Jak jste s takovým poměrně komplikovaným člověkem vycházel?
Týmový kolega je pokaždé hlavním rivalem. Velká soutěživost vyplývá z toho, že jste spolu v jednom boxu a řídíte stejnou motorku. S Maxem jsme prožívali napjaté i uvolněné chvíle. Pokud se jeden týmový kolega pohybuje vpředu a ten druhý jezdí daleko za ním, je to jiné, než když jezdí oba vyrovnaně. To byl i případ můj a Maxe, oba jsme byli na stejné jezdecké úrovni. Náš vztah byl soutěživý, ale zároveň také velmi korektní.

Byl z jezdeckého hlediska váš přechod z MotoGP do superbiků obtížný?
Nedá se říct, že bych očekával bůhvíjak dlouhou adaptaci. Už když jsem jel na Phillip Islandu svůj první podnik mistrovství světa, uvědomil jsem si, že superbiky jsou velmi zábavné. Ve druhé jízdě jsem skončil na druhém místě a závod jsem si dost užíval. Skutečně jsem neměl s přechodem na superbika žádné problémy. Stroj je to samozřejmý jiný, to však platí o všech motorkách.

Čím se podle vašeho názoru odlišuje atmosféra mistrovství světa superbiků od motocyklových Velkých cen?
Mám-li být upřímný, superbiky jsou méně upjaté a dávají víc zábavy fanouškům. Ti mohou přijít do paddocku, potkávat se tam s jezdci a požádat je třeba o podpis. Myslím, že atmosféra ve světovém šampionátu superbiků je super jak pro fanoušky, tak pro jezdce.

Přesto: lákalo by vás znovu usednout na motocykl MotoGP?
Ne. Myslím, ža tato kapitola je pro mne už uzavřená.

Čím to, že v mistrovství světa superbiků se nejvíc uplatňují jezdci, kteří přijdou z MotoGP? A koho z mladých považujete za budoucí superbikovou hvězdu?
Je to dáno asi tím, že jezdci z MotoGP jsou o trochu starší a mají za sebou víc zkušeností, což jim při vyrovnaných šancích hodně pomáhá. Jako mladé talenty vidím Rea, Lavertyho, Badoviniho a Giuliana, který zatím jezdí litrové superstocky. Pak je zde také skupinka talentovaných kluků v supersportech.

Loňský mistr světa superbiků Max Biaggi vyhrál v Brně celkem už desetkrát. Tolikrát se to ještě žádnému motocyklovému jezdci nepodařilo. Myslíte, že o tomto víkendu ho bude čekat víc závodnické práce než v minulých sezónách?
Těžko říct. Maxe pojí s brněnským okruhem jezdecky harmonický vztah a tak to bude i nadále. Je mi jasné, že do nedělního závodu dá vše.

Kterým superbikům Masarykův okruh nejvíc vyhovuje?
Je perfektní pro čtyřválce. Kvůli dlouhým přímým úsekům to naopak není snadná trať pro dvouválcové Ducati. Biaggi na aprilii bude chtít udělat pro vítězství vše.

Letos je to už devatenáct let, kdy jste v Brně startoval poprvé. Byl to volný mezinárodní závod a vy jste jel ve třídě 125 ccm. Připomínáte si někdy vaši brněnskou premiéru?
Samozřejmě, jsou to skvělé vzpomínky! Měl měl problém s brzdou, takže si ten závod vybavuji velmi dobře. Ze všeho nejvíc si vzpomínám na cestování k vám. Jel jsem v autě s otcem a mechanikem a cesta se zdála neskutečně dlouhá. Myslel jsem, že do Brna snad nikdy nedojedeme (úsměv).

V Brně jste zažil spoustu situací. Například jednou vám po pádu v tréninku třídy 500 ccm hořel stroj. Jaké místo zaujímá brněnský okruh ve vašem srdci?
Je to opravdu skvělá trať s bohatou historií. Měl jsem s brněnským okruhem vždy velmi dobré zkušenosti. Se strojem týmu Ten Kate jsem byl předloni na bedně, v minulém roce jsme moc štěstí neměli, protože jsme vybrali špatnou pneumatiku. Myslím, že letos máme celkově dobrý potenciál, ale v Brně jsme kvůli dvouválcovému motoru v nevýhodě. Přesto jsem přesvědčený, že práce, kterou jsme letos odvedli, nám pomůže.

Vaše kariéra je úctyhodně dlouhá. Máte k závodům pořád stejný vztah, jako když jste s nimi začínal?
Stejný vztah to není, protože jsem už starší s hodně zkušenostmi. I když je pravda, že občas se cítím jako dítě. V životě se člověk učí mnoho nových věcí, vyrůstá, získává další zkušenosti. Myslím, že to samé platí, když řídím motorku. Závody jsou pro mne výzvou a zároveň školními hodinami, ve kterých se pořád učím něco nového. V mém věku jsem samozřejmě víc zodpovědný, přesto považuji svůj osobní i závodnický život za výzvu. Jediný rozdíl oproti mladším létům je v tom, že jsem teď odhodlanější a mám ujasněnější svoje cíle. Závody v Aragonu a Brně dělí třítýdenní přestávka. Jakou náplň mají vaše volné dny? Hodně sportuji, někdy jen tak relaxuji. Většinu času ale trávím aktivně, jezdím na kole, na trialové a enduro motorce, nebo lezu po skalách.

AMOS KREJČÍ
EVA PALIČKOVÁ

Carlos Checa
Narozen: 15.10.1972 v Barceloně
Stav: svobodný
Bydliště: Londýn
Team: Althea Racing
Stroj: Ducati 1098R
MS motocyklů: 1993 – 2007
Třídy: 125 ccm, 250 ccm, 500 ccm, MotoGP
Počet vítězství: 2 (500 ccm)
MS superbiků: od 2008
Zatím počet vítězství: 13
Nejlepší celkové umístění: 3. (2010)
Letošní pozice před Brnem: 1
Oblíbené startovní číslo: 7
7.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalista Francis Koné.

Nebojte se kazit, vyzývá Pivarník. Zbrojovka před Teplicemi pilovala střelbu

Lampionového průvodu při příležitosti výročí 17.listopadu se zúčastnily stovky lidí.
26

Studenti šli hlavou proti zdi, zaznělo na připomínce listopadových událostí

Zničené cedule s českým lvem nahradily nové. Řádění vandala prozatím ustalo

Blanensko – Dvacítka tabulek s vyznačením přírodní rezervace a jedna se skupinou památných stromů jsou zpět na původních místech. Letos je na Blanensku rozkradl a poničil neznámý vandal. Na značkách mu vadil symbol malého státního znaku s českým lvem.

OBRAZEM: Nevzhledný vnitroblok ožil. Zkrášlila ho malba Staré radnice i šaliny

Brno - Pohled na brněnskou Starou radnici ve Václavské ulici svádí k návštěvě. Odvážlivci ale narazí, a to přímo do zdi. Radnice je totiž namalovaná.

AKTUALIZOVÁNO

Husovický tunel uzavřela nehoda. Řidič při epileptickém záchvatu narazil do zdi

Brno /FOTO/ - Dopravní nehoda uzavřela v pátek v devět hodin ráno Husovický tunel v Brně. Uzavřená byla roura B, policisté museli odklánět dopravu přes Merhautovu ulici. Řidič auta se zranil.

Na babetách ujeli na Islandu dva tisíce kilometrů. Trajekt domů málem nestihli

Brno – Šestičlenná skupina cestovatelů na babetách ujela za třiadvacet dní po Islandu téměř dva tisíce kilometrů. Putování za krásami Islandu mělo svá úskalí, cestu jim ztěžovalo počasí a nepřítomnost asfaltových cest.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT