Ústecko-orlická motorka firmy FGR projela cílem nedělní Velké ceny Francie na sedmém místě třídy Moto3. „Sníme o výsledcích na bodovaných pozicích," uvedl PR manažer týmu Luboš Felgr, jeden ze dvou synů majitele Miroslava Felgra.

Naplnění toužebného očekávání se českému výrobci, který postoupil mezi motocyklovou elitu v letošní sezoně, povedlo už ve čtvrtém závodu. „Devět bodů? Jsem nesmírně šťastný. Takový výsledek jsme už potřebovali," těšilo nizozemského jezdce Jaspera Iwemu, který sedlá ve světovém šampionátu český stroj.

Pravidelné opakování příček v elitní desítce ale zatím patří spíš mezi zbožná přání. Iwemův víkendový úspěch totiž přišel i díky velkému množství pádů soupeřů na mokré trati. „Fantasmagorií netrpíme. V mistrovství světa je pro nás všechno nové, takže v první sezoně chceme hlavně vychytat veškeré boláky a najít rezervy," vysvětlil Luboš Felgr.

Postupem času ale očekává smazávání výkonnostních rozdílů. „Bude chvíli trvat, než se vyrovnají odstupy, aby závody byly mimořádně napínavé. Továrny nadále vyvíjejí motory a výfuky, takže od poloviny sezony by to už měla být řežba," předpověděl tiskový manažer týmu.

Poprvé se východočeská stopětadvacítka objevila na startovním roštu mezinárodních závodů v roce 2003 a až do loňského roku se v jejím sedle vystřídalo patnáct jezdců ze čtyř zemí. Bilance FGR v ukončené éře třídy 125 ccm čítá čtyři české a rakouské tituly, dvacet vítězných závodů a dvaašedesát stupňů vítězů.

Nedělním zápisem konstruktéři ukončili neutěšené bodové vzduchoprázdno. Po sezoně 1966 přestaly české značky Jawa a ČZ do silničního světového šampionátu pravidelně zasahovat a později vyklidily pozice definitivně. Obrat nastává až nyní díky soukromé východočeské firmě FGR.