V úterý jej čeká obhajoba titulu v závodě na kilometr s pevným startem. „Vůbec si nepřipouštím nějaký tlak. Na Evropě bude veliká konkurence, časy se jezdí rychlejší," podotýká jedenadvacetiletý Wagner.

Takže berete i jinou medaili než zlatou?

Obhajoba je vždycky nejtěžší oříšek a pokaždé se vyloupne někdo mladší, nebo původně horší se zlepší. Není to tak, že stoprocentně jedu na výhru, ale budu se snažit obhájit titul. Chci vystoupat na bednu i v dalších disciplínách jako keirin i sprint.

Kdyby vyšla jenom jedna zlatá medaile v kilometru, budete zklamaný?

Samozřejmě budu rád za každé umístění na bedně, v kilometru je mé přání obhájit evropský titul. Po výkonnostní stránce můžu mít ambice v keirinu i ve sprintu.

Budete nervóznější, když se od vás medaile čeká?

To vyloženě neřeknu. Samozřejmě jsem před každým závodem nervózní, ale spíš se těším. Když mám výkonnost, do závodu se mi nastupuje s čistější hlavou, než když ji nemám.

Půjde také o body do kvalifikace pro olympiády v Rio de Janeiru.

Evropa se počítá do světového žebříčku a nominace na olympiádu. Bude dobré, když se mi podaří nějaký výsledek a zajistím si malý krůček k olympiádě.

Může výsledek úvodního kilometru naznačit rozpoložení do dalších závodů?

Když se mi podaří medaile, bude se mi další dny startovat lépe, pocítím takové částečné vnitřní uspokojení, než kdybych nezajel. I to se může stát, uvidíme, jak vyjde forma. Špatný bych ovšem z neúspěchu nebyl, protože jsem závodník a do každého závodu nastupuju s čistou hlavou na sto procent.

Poznáte podle prvního startu formu?

Když pocitově pojedu kilometr dobře a uvidím, že jsem silný, rozjedu jej do určitých správných otáček, poznám, jestli se mi může dařit na dvoustovce či v keirinu. Samozřejmě pak hraje roli nějaká únava, protože kilometr je docela náročná disciplína a nemůže ji jezdit leckdo. Mezi závody jsou vždy den či dva volno, takže myslím, že dostatečně zregeneruju.

Jak trávíte poslední dny před závodem?

Tvrdě jsme trénovali a poslední týden už jsme jen vyloženě ladili formu, takže máme v podstatě lehčí, ale o to intenzivnější tréninky. Nezbytná část přípravy je relaxace, chodíme do kryosauny, na masáže, do normální sauny, relaxačních bazénů a podřizujeme všechno tomu, aby vygradovala forma.