Brněnský tým Hyveco kapitána Tomáše Hlavsy s Martinem Pospíšilem za kormidlem si se všemi nástrahami opět poradil nejlépe. „Děkuji bezva partě nejen za vynikající výsledek, ale především za nezapomenutelný týden sportovních výkonů a dobré nálady. Pohár zůstává doma v Brně,“ radoval se Hlavsa.

Mistrovství České republiky se minulý týden poprvé jelo na nových lodích Salona 46, které nahradily Firsty 35. Zatím jich bylo vyrobeno pouze devět, takže se týmy do této kategorie musely kvalifikovat.

Marina Kaštela se nachází poblíž známých chorvatských měst Trogir a Split a první závodní den se po dvou okruhových rozjížďkách do čela dostalo Hyveco, následované týmy Morgan Karla Taschnera a Sea U Sailing Johana Hirnšala. „Ze začátku jsme se trochu hledali, každý na své pozici, přece jenom Salony 46 jsou úplně nové lodě, takže jsme na ní jeli poprvé,“ líčil kapitán týmu Hyveco.

Celkové pořadí
1. Hyveco - Tomáš Hlavsa: 9 bodů
2. Rodop - Martin Kulík: 11 bodů
3. Newton Yacht Club - Petr Kraus: 19 bodů

Pondělní podvečerní rozjížďka byla pro nedostatek větru přerušena a lodě se přesunuly do Trogiru, kde se v úterý odpoledne odjely další dvě rozjížďky. Dvěma vítězstvími si upevnil vedení tým Hyveco. Na druhé místo se vyhoupl Rodop Martina Kulíka a třetí byl Sea U Sailing.

Ve středu se lodě přesunuly na motor k ostrovu Brač, kde pokus o rozjížďku skončil neúspěšně. Závodníky večer přivítala marina Milna a ve čtvrtek došlo na očekávanou navigační etapu. Křižovalo se ke Hvaru a do cíle na severním okraji Šolty lodě doplouvaly za opravdu velmi slabého větru.

Etapu vyhrál Rodop a dotáhl se na vedoucí Hyveco o pouhé dva body. „Zvolili jsme taktiku jako na jakoukoli jinou rozjížďku, nikdy moc neriskujeme. Na zaďák jsme rozhodli, že na moři bude podle předpovědi v závěru více větru, a to se také vyplnilo,“ vysvětloval Martin Trčka z týmu Rodop.

close V Chorvatsku se konala už 27. České námořní rallye – Mistrovství ČR One Design 2023. info Zdroj: Pavel Nesvadba zoom_in Vítězný tým Hyveco.

V pátek se odjela už jen jedna rozjížďka, která na pořadí na prvních dvou místech nic nezměnila. Bronz si vítězstvím v této rozjížďce zajistil Newton Yacht Club Petra Krause. Týmu Sea U Sailing se závěrečná rozjížďka nepovedla. Tým Morgan Karla Taschnera v ní roztrhal genakr a bylo po medailových nadějích.

V posádce Dragonfly & Estetikdent se rallye zúčastnil i olympionik Karel Lavický. „Na námořním závodě jsem byl poprvé a jsem rád, že mě kamarádi z Českých Budějovic vzali do posádky. Jel jsem na pozici trimera hlavní plachty. Byla to skvělá zkušenost, nálada vynikající, užili jsme si to,“ povídal.

Kategorie First 45 byla velmi vyrovnaná, o čemž svědčí třeba dojezd navigační etapy, kdy všech deset lodí dokončilo po téměř čtyřech hodinách plavby v pěti minutách. Vítězství jak v poslední rozjížďce, tak celkové si připsal Poseidon Team pod vedením Vladimíra Lambla. Druhé místo vybojoval slovenský tým Kolotočáři Michala Kelemena a třetí Hohe Team Jana Chlupa.

V kategorii Hanse 418 od začátku až do konce vedl tým S-A-S Stavby kapitána Iva Svobody, druhý skončil tým Tomaka Tomáše Vistra a třetí tým Haier Michala Krysty.

Českou námořní rallye jelo 25 závodních a 4 doprovodné lodě, celkem startovalo 240 účastníků. Rozhodčím pomáhala technologie Windbot instalovaná na dvě pořadatelské lodě, díky které bylo možné plynule monitorovat vítr na trati. Tato technologie bude použita i na olympijských hrách v Paříži.