Zažil jste někdy tři pády za víkend?

Třikrát za víkend na zemi jsem ještě nebyl. Anglie za nic nestála. Pátek byl výborný, ale tím to skončilo. Doufám, že něco podobného už nikdy nezažiju a od dalšího podniku v Misanu se nám zase začne dařit.

Do sezony jste vstoupil v prestižnější kategorii. Jak změnu po sedmi závodech hodnotíte?

Jsem hlavně nadšený z toho, jak se odehrává celý závodní víkend. Moje už teď bývalá kategorie superstocků totiž není mistrovství světa a nejede se tolik závodů. I pneumatik je míň. Celý víkend jsme jen laborovali, abychom s nimi vyšli, a pak se jel jen krátký závod. Nedejbože, když se přerušil, to jsme pak obkroužili třeba jen osm kol a bylo po všem. Už mě to nebavilo. Proto jsem zvolil supersporty, i když jsem věděl, že těžko budu končit tak vysoko jako dřív.

Ondřej Ježek
Sedmadvacetiletý kuřimský motocyklový závodník loni skončil celkově v kategorii Superstock 1000 na pátém místě a pro letošek se rozhodl k přestupu do mistrovství světa supersportů. Po sedmi dílech seriálu mu patří zatím jedenáctá pozice. Je svobodný, vystudoval Manažersko-ekonomický obor na Mendelově univerzitě v Brně.

Ze supersportů už je blízko do prestižních superbiků…

Beru to jako takový mezistupeň a snad se do nich jednou dostanu.

Co pro to musíte udělat?

Určitě dobře vyjednávat a pomůže samozřejmě i dobrý výsledek.

Jak se vyjednávání o jezdcově budoucnosti v motorismu odehrávají?

Většinou jednám sám za sebe. Mám sice italského manažera, ale vždy se schůzek účastním. Můj tým Go Eleven má letos jeden superbike a pro příští sezonu plánuje druhý. Rýsuje se šance, že můžu jezdit.

Zkoušel jste proniknout do nejprestižnějšího seriálu MotoGP?

Párkrát jsem se o to pokusil, ale pak jsem vyhodnotil, že to nemá cenu. Přece jen to má kluk z České republiky těžké. Řekl jsem si, že kariéra v superbikách pro mě bude logičtější. Seriál je mi i sympatičtější, vládne zde přátelštější atmosféra.

Jezdíte za italskou stáj. Už umíte italsky?

Docela jsem se už naučil. Komunikuji i s mechaniky. S italštinou jsem začal před dvěma lety, loni jsem ji trochu zapomněl, ale teď znovu obnovil.

Vystudoval jste ekonomii na brněnské Mendelové univerzitě. Jak se stane motocyklový závodník inženýrem?

Po střední jsem si rozhodně chtěl udělat i vysokou. Zvolil jsem ekonomku protože mě daná oblast zajímá a také mi tento obor přišel schůdný s tím, že musím pořád někam cestovat na závody. Ještě do minulé sezony jsem jezdil v kategorii supertsocků, ve které se startuje jen po Evropě. Letos už by to bylo horší, supersporty mají závody po celém světě.

Jak jste skloubil školu s vrcholovým sportem?

Vždy jsem se snažil nahnat si všechny zkoušky v zimě, kdy se nezávodí. Potom jsem měl v létě větší klid a mohl se věnovat i motorkám. Rozvrh se dal přizpůsobit mým potřebám. Na přednášky jsem však moc nechodil, navštěvoval jsem je ty, které mě bavily.

Zúročíte inženýrský titul v motorismu?

Můžu si třeba dělat svůj rozpočet. (smích) Jinak v motorismu moc ne. Pomáhám občas v rodinné firmě. Máme stanici technické kontroly.