Loňský mistr mezinárodní série je tak před finálovým podnikem stále ve hře o prvenství v kategorii STW nad 4000 ccm. „Na loňský celkový úspěch to už nebude a o triumf ve třídě se budu muset hodně poprat, ale to je v pořádku. Letošek je velmi těžký, takže beru každé přední umístění," říká pětačtyřicetiletý pilot. Ve druhé víkendové jízdě dojel po drsných soubojích pátý.

Do konce zbývá víkend na Red Bull Ringu, také v Rakousku. Jeho největší soupeř, Švýcar Roger Bolliger se silnějším strojem Pontiac Firebird TransAm, má po uplynulém víkendu k dobru jeden bod v poměru 73 ku 72. „Na suchu nemám šanci, ale kdyby zapršelo, výhoda vyššího výkonu Rogerova monstra je rázem pryč. Tak uvidíme, co nám přinese předposlední říjnový víkend," přemítá Bečvář.

Salzburgring byl plný slunce a tepla. Pozdní září jako červenec v plné síle. Brněnský pilot, v civilu úspěšný manažer, byl rád, že nový motor, dvanáctiválec o objemu 5,4 litru a výkonu 450 koní, potvrdil předpoklady. Poslední zkoušky před odjezdem do Rakouska vedli experti z brněnské VUT.

„Moc jim děkuju!," vzkazuje Bečvář, jehož inspirovala jedna z legend Grand Prix Brno Tom Walkinshaw. Brit s Jaguarem XJS-HE získal v letech 1982 až 1984 na poslední verzi původního Masarykova okruhu hattrick, což se dřív povedlo jen Louisi Chironovi.

MARTIN STRAKA