Oproti předešlým letům se populární podnik trochu pozměnil a startuje v něm ještě víc účastníků. „Ve startovní listině nechybí řada legendárních aut. Stálici představuje například Pontiac Trans Am se sedmilitrovým osmiválcem, který má neuvěřitelný výkon přes sedm set koní," vyzdvihuje mluvčí okruhu Jiří Smetana.

I když jde o rakouský podnik, diváci mají komu fandit. O vítězství v hlavním závodě Histo Cup totiž zabojuje i brněnský jezdec David Bečvář, který loni po strhujícím finále šampionát jako první Čech v historii ovládl. „Fanoušci jej opět uvidí v jeho Jaguaru XJS z počátku osmdesátých let," podotýká Smetana.

Víkend na okruhu však není jen Histo Cup. Seriál doprovází totiž řada doplňkových závodů. Mimo jiné přibyla položka Ferrari Trophy. Pod ní se skrývá volná jízda majitelů vozů legendární italské sportovní značky. „Představí se zcela nové Ferrari F12 TdF. Jde o civilní vůz z limitované edice, která připomíná tradiční francouzské automobilové závody, ve kterých Ferrari dominovalo v padesátých a šedesátých letech. Vůz má 780 koní a bude jich vyrobeno jen 799 kusů," upřesňuje mluvčí.

Českou historickou závodní scénu reprezentují hned dvě jízdy – setkání klasických sportovních vozů Penrite Classic Cup a po roční pauze i historické formule z Klubu F3.

Vstupné na každý den je sto korun, páteční lístek platí i na sobotu. Parkování je zdarma.

Víkend na okruhu

PÁTEK
7.30 – 18.00: testování vozů různých kateforií, závod X-Bow

SOBOTA
8.00 – 18.55: testování, kvalifikace a závody různých kategorií

NEDĚLE
8.30 – 17.05: závody různých kategorií (starty Histo Cupu v 11.00 a 16.00)