Radost českého závodníka Tomáše Engeho ale přetnula po závodě technická kontrola, která pod zadní části jejího vozu zjistila pravidlům odporující parametry dřevěné desky. Technici naměřili u desky vítězného vozu Aston Martin tloušťku 24,2 milimetrů, zatímco předpisy přikazují 25 milimetrů.

Mikroskopická diference osmi desetin milimetrů připravila Engemu ve dvojici s Darrenem Turnerem kruté vystřízlivění v podobě diskvalifikace. „Trať v Silverstone je hrbolatá, a tak se zřejmě stalo, že jsme spodkem vozu o nerovnosti škrtali a ubrousili potřebné desetiny milimetrů. Já i Darren cítíme křivdu, ale pravidla jsou bohužel daná,“ krotil Enge svoje zklamání.

Po startu se ujaly vedení dva vozy Aston Martin týmu Hexis AMR, za které se zavěsil Turner s astonem v barvách stáje Young Driver AMR. Po osmi minutách však začal hořet jeden z amerických vozů Corvette a tempo zhruba deset minut redukoval safety car.

Po vydařené zastávce v boxech vystřídal Turnera za volantem Enge a brzy se dostal za vedoucího Accaryho, který poté dostal penalizaci.

Gétečkový šampionát pokračuje o víkendu 21. – 23. května na Masarykově okruhu, kam se liberecký expilot formule 1 už velmi těší. „Po dlouhé době pojedu před českým publikem opět významný závod. Myslím, že náš výkon v Silverstone je dobrou pozvánkou,“ láká Enge.

AMOS KREJČÍ