NOVINKY VÍKENDU
Co se bude prohánět od 4. do 6. října při Epilogu na brněnském Masarykově okruhu:

Evropský pohár cestovních vozůJedná se o šampionát, ve kterém závodí jezdci se dva roky starými auty z mistrovství světa cestovních vozů. Na trati se představí BMW, honda, seat, alfa romeo nebo ford.
AutoGPMonoposty vychází ze zaniklého šampionátu A1, který měl v polovině minulého desetiletí ambici konkurovat formuli 1.
Monoposty lola pohání motor Zytek o objemu 3,4 litru a výkonu 550 koní. Při hmotnosti jen 615 kilogramů je AutoGP tím nejrychlejším vozem, který lze na okruzích ve střední Evropě spatřit.

Od šedesátých až do konce osmdesátých let se tehdy ještě brněnskými ulicemi proháněla i silná závodní auta. Jejich následovníci v Evropském poháru cestovních vozů oživí přesně za týden na Masarykově okruhu zašlou tradici fanoušky oblíbených soubojů.

„Po motorkách šlo o druhý nejoblíbenější závod. Ten ale musel skončit kvůli tomu, že byl čím dál dražší a rozmělnil se do dalších šampionátů," přiblížil mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana.

Na souboje na čtyřech kolech si vzpomíná i Jiří Borůvka. „Třeba Farinova zatáčka byla obsypaná lidmi. Šlo o jedny z nejlepších závodů u nás," uvedl motoristický fanoušek, který v sedmdesátých letech pracoval v odtahové službě.

Tradiční závody se nyní vracejí zpátky. V podobě, kterou fanoušci znají z mistrovství světa cestovních vozů. Ty se na jihomoravské trati naposledy proháněly před dvěma lety. „A právě auta z této doby nyní v ETCC spolu soupeří. Klání nabídnou dva sprinty rychle po sobě, což nabízí velký prostor i k taktizování," upozornil na lákadla Smetana.

Navíc v Brně se rozhodne i o titulu v třaskavém česko-slovenském souboji mezi Petrem Fulínem a Maťo Homolou.

Třídenní program nenabídne pouze souboje evropského poháru, ale i další závody. Podobně jako v sedmdesátých a na konci osmdesátých let, kdy se v doprovodných kláních ve formuli 3 představili Niki Lauda a Michael Schumacher. „Tehdy to byli pouze neznámí mladí kluci," řekl Borůvka o budoucích hvězdách prestižní formule 1.

O druhém z nich se dokonce traduje i zajímavá historka. „Prý chodil v Brně po paddocku a prosil o rozhovor," usmál se mluvčí okruhu.

Letos se fanouškům místo šampionátu F3 představí jiné formule. Rychlé monoposty AutoGP, které dokonce drží oficiální rekord Masarykova okruhu. „Jedná se o monoposty, které svou rychlostí a řevem připomínají formuli 1," přiblížil Smetana.

Program od příštího pátku do neděle naplní i tradiční šestihodinový Epilog.