Masarykův okruh zahalila rudá záře. Závodní auta i fanoušci se naladili na stejnou notu. Červenou. Znak vzpínajícího se koně dominoval na tričkách, kšiltovkách i autech.

Víkend na Masarykově okruhu patřil Ferrari Racing Days, které nabídly motoristickým fanouškům historii i současnost nejznámější automobilové značky na světě. Vrcholem představení pro diváky byla večejší hodinová demonstrační jízda španělského testovacího pilota týmu Ferrari Marca Geného, který nahradil zraněného Felipeho Massu.

Ten se po okruhu proháněl například s Ferrari FXX Michaela Schumachera. Poté usedl do kokpitu nejlepšího monopostu formule 1 loňské sezony, se kterým získala dvojice Massa a Kimmi Räikkönen Pohár konstruktérů. „Fanoušci byli skvělí. Rád jsem pro ně jezdil,“ poděkoval po exhibici divákům na brněnské trati za aplaus, kterým ocenily jeho závodnické dovednosti.

Kromě kroužení po trati téměř tří set kilometrovou rychlostí totiž Španěl předvedl i několik kousků zvedajících diváky ze sedaček. Ostrý odpich ze startovního roštu i spalování pneumatik při oblíbených smycích na cílové rovince. „Jsem šťastný, že mám takovou práci, kde můžu potěšit tolik fanoušků,“ rozplýval se pětatřicetiletý Španěl, který zvládl objet jedno kolo asi za minutu a půl.

Milovníci historie italské značky si přišli na své při Historic Challenge. Asi dvacetičlenné startovní pole ukázalo průřez závodnickou historií Ferrari. Po trati se proháněli i veteráni se skoro sedmdesát let starým rodným listem.

Přesné číslo, kolik přišlo lidí na brněnskou trať, pořadatelé zatím neví. „Byli jsme ale mile překvapeni, že jich bylo tolik,“ řekl David Kopal z agentury Scuderia Praha, který nevyloučil, že by se příští rok mohla akce opakovat.