Fanoušci se na tribunách usazují již při dopoledních kvalifikacích na závody dvou šampionátů v seriálu Ferrari Challenge – Coppa Shell a Trofeo Pirelli. „Jezdí se od roku 1993. Po trati se prohánějí majitelé se svými vozy, případně je mají pronajaté. Celou akci pořádáme hlavně pro klienty. Jsou spokojení,“ popisuje Davide Marchi z ředitelství komunikace Scuderia Ferrari, jak si jezdci plní závodnické sny.

Při procházení boxy si nelze nevšimnout, že všechna auta vypadají velmi podobně. V seriálu se totiž střídají od roku 1993 éry různých typů aut ikonické značky. Letos proti sobě například závodí jen Ferrari 488 Challenge. „Díky tomu jsou klání napínavá. Záleží hlavně na jezdci a strategii,“ říká Marchi.

Aktuální typ je zatím nejsilnější, co se kdy v seriálu objevil. Z jednotlivých boxů se při vytáčení motorů ozývá ohlušující koncert. „Je to dost těžké auto. Váží okolo pěti set kilo a má přes šest set koní. Je velmi velmi silné, proto máme kontrolu trakce (regulace prokluzu kol – pozn. red.),“ zmiňuje při prohlídce místa řidiče Dán Niklas Nielsen, lídr prestižnějšího šampionátu Trofeo Pirelli a vítěz sobotního i nedělního závodu.

Ferrari Challenge na Masarykově okruhu:
Do Ferrari Challenge se řadí dva šampionáty – Trofeo Pirelli, který je prestižnější, a Coppa Shell. V obou se navíc rozděluje amatérská a profesionální část startovního pole.
V Brně se o víkendu jel pátý podnik evropského seriálu, stejný formát se jezdí i v Severní Americe a Asii. Světové fi-nále se pak uskuteční na začátku listopadu v italské Monze.
Ferrari Challenge je určená pro majitele vozů, případně pro zákazníky, kteří si auto pronajímají.
Všichni závodníci jezdí v konkrétních ročnících se stejným typem vozu, proto o vítězi rozhoduje hlavně jezdecký um a strategie. Od roku 2017 se závodí s šestým typem v pořadí a zatím nejsilnějším Ferrari 488 Challenge.

Překvapivě ale neukazuje svůj vůz, nýbrž „kancelář“ týmového kolegy Seana Hudspetha. „Piloti jsou hodně pověrčiví a tohle je jeden ze zvyků. Nepředstavují vlastní auto,“ povídá Marchi.

Ještě než Nielsen vyrazí na start pro svůj druhý brněnský triumf, dostává diváky do varu bývalý pilot formule 1 Olivier Beretta. Po několika rychlých kolech s monopostem F60, kdy pod tribunou prosviští rychlostí víc než 280 kilometrů v hodině, se loučí kouřem ze spálených zadních pneumatik.

Po paddocku se potuluje i několik žen v jezdeckých kombinézách. „Celkově jsou tady čtyři závodnice. V jednom týmu například jezdí tři členové famílie Gostnerů – otec a dvě dcery. Jedna z nich dokonce jen tři měsíce po porodu,“ vypráví Marchi a dodává, že jakmile tahle trojka vyrazí na trať, rodinná pouta jdou stranou.

A jak jsou pořadatelé spokojení s víkendovými závody v Brně? „V neděli jsme doufali v lepší počasí. Když Italové vidí, že je zataženo, raději nepřijdou. Ale víkend byl úžasný,“ uzavírá.