Díky dohodě s českým profesionálním týmem K + L Intermoto a podpoře partnerských společností PS Brno, TSS a MVVS nastoupí v italské Vallelunze k předposlednímu závodu letošního mistrovství světa třídy Supersport. Usedne za řídítka stroje Honda, s nimž v úvodu sezóny neuspěl finský jezdec Lauslehto a ne právě v dobrém z týmu odešel.

Letošní plány zkomplikovalo týmu K + L Intermoto i dlouhodobé zranění angažovaného Williama De Angelise, jehož bratr Alex jezdí světový šampionát dvěstěpadesátek. „Vedení týmu jako náhradníka vzalo Francouze Lagriva, který normálně působí u Suzuki ve vytrvalostním mistrovství světa. A teď ve Vallelunze bude mým týmovým kolegou,“ váží si Filla toho, že vytvoří, byť jednorázově, partu s jezdcem uznávaných kvalit.

„Lagrive se letos už potřetí v řadě stal mistrem světa enurance. A nedávno na Lausitzringu dojel v závodě mistrovství světa supersportů na třetím místě, což znamenalo historický úspěch týmu K + L Intermoto. Doufám, že ve Vallelunze se od Lagriva něco naučím. Ladění stroje, styl jízdy, prostě hodně věcí,“ věří Filla, který do mistrovství světa supersportů nakoukl letos v červenci v Brně. „To ale nejde srovnávat. Brno jsem jel na divokou kartu a na své motorce, kdežto ve Vallelunze budu členem stálého týmu mistrovství světa. Odpovědnost pocítím rozhodně mnohem větší než v Brně,“ míní vicemistr republiky supersportů.

Při jednání s šéfy K + L Intermoto sehrála patrně důležitou roli i Fillova solidní znalost obávaného italského okruhu z dřívějších startů v evropském šampionátu třídy 250 ccm. „Navíc jsem tam letos jel i mistrovství Evropy supersportů. Určitě je dobré, že tamní trať znám, už tak to budu mít dost těžké. Jiná motorka, jiný tým, světová konkurence,“ netají Filla určité obavy.

Při testech K + L Intermoto týmu v minulém týdnu na Masarykově okruhu poznal, že není supersport jako supersport. „Honda se od mojí Yamahy výrazně liší. Až mě ty rozdíly překvapily. Je menší, nebrzdí motorem, nemá odspodu takovou sílu jako Yamaha. Na druhé straně motor hondy jde do vyšších otáček čistěji, je o hodně lepší ve špici a celkově je motorka obratnější,“ naznačuje Filla nuance pohostinského vystoupení mezi světovou elitou.

Vallelungu nicméně považuje za významný okamžik své závodnické kariéry, na jejímž vrcholku zatím ční loňský titul evropského vicemistra dvěstěpadesátek.„Brněnský test byl určitě užitečný a doufám, že v Itálii neudělám ostudu. Rád bych zajel tak, abych mohl být sám se sebou spokojený,“ přeje si talentovaný jezdec.