Michal Filla před pár dny vykročil na Hungaroringu vstříc svému šestému titulu mistra republiky. „Rekord okruhu jsem tam udělal už loni, ale ostatní mi ho pak přebrali. Teď jsem si ho vzal zpátky,“ usmívá se Filla, kterému z rychlosti ani zrnko nevysála nedávná ženitba.

Úvodnímu podniku českého šampionátu a seriálu UEM Alpe Adria Championship třídy Superstock 1000 diktoval tempo přesto, že nový stroj BMW přivezl na dostřel maďarské metropole takřka v polosyrovém stavu. „Testování jsme vůbec nestíhali. Jediné co jsme zvládli, bylo zajetí motorů. Když měly motorky ještě světlomety, jezdili jsme různě po silnicích, párkrát jsme motory zkoušeli i na brzdě. A něco málo jsme odjezdili v dešti na Slovakiaringu,“ odhaluje jezdec brněnského týmu BMW Invelt skrovné předsezónní přípravy.

Navíc v Maďarsku přišel Filla o volné tréninky, místo oťukávání tratě musel s mechaniky dumat nad záhadnou poruchou elektroniky. „Nastoupil jsem až do kvalifikace, naštěstí jsme docela rychle trefili dobré nastavení motorky. Ve druhé kvalifikaci jsme vyzkoušeli měkkou zadní pneumatiku, na které se mi podařilo zajet několik rychlých kol a nakonec i absolutně nejrychlejší motocyklový čas Hungaroringu,“ popisuje.

Do čela závodu se prodral ve třetím kole a záhy si před smečkou pronásledovatelů vypracoval pětivteřinový náskok. „V posledních třech kolech jsem už zvolnil, možná až moc. I tak v cíli druhý Ital Pellizzon zůstal za mnou o dvě a půl vteřiny. Motorka fungovala hned napoprvé výborně, což je na začátku sezóny dobré znamení,“ těší Fillu.

O víkendu 15. – 16. května při Memoriálu Františka Šťastného zaduní jeho litrové superstocky BMW poprvé i na Masarykově okruhu. „Konkurence bude silná. Kromě Ondry Ježka se možná dostaví i další jezdci Superstock 1000 FIM Cupu, aby si okruh vyzkoušeli před svým červencovým závodem,“ doufá šlapanický Filla.

AMOS KREJČÍ