Hned při své obnovené premiéře zamířily také do Brna. Na Masarykově okruhu obohatily program mistrovství světa cestovních vozů a ve stejném propojení se vrací i o tomto víkendu.

Ve startovním poli už ale chybí Henry Surtees. Osmnáctiletý jezdec necelý měsíc po brněnském závodě zahynul v Brands Hatch, kde ho zasáhlo utržené kolo havarovaného vozu. „Byl skvělý člověk, bude nám všem moc chybět. Dokázal skloubit motorsport a školu, kterou nyní dokončil. Přes své mládí už ukázal vyzrálost, rychlost a technické schopnosti. Jednou mohl zamířit hodně vysoko,“ řekl dříve jeho otec John Surtees.

Před víkendovým dvojzávodem na Masarykově okruhu jsou v čele seriálu Mistrovství FIA formule 2 Angličané Jolyon Palmer a Dean Stoneman, třetí je Rakušan Philipp Eng a britskou kvalitu dokresluje i čtvrtý Will Bratt.

Jezdecké pole tvoří talentované mládí z širokého spektra zemí. Například pod startovním číslem 5 uvidí diváci v Brně Ricarda Teixeru z Angoly, šestku a šestadvacítku mají Indové Armaan Ebrahim a Parthiva Sureshwaren.


Smrtelná nehoda Henryho Surteese ve Formuli 2 na anglickém okruhu Brands Hatch v loňském roce.

Historie v roce 1948 vzniklých efdvojek je pouze o něco kratší než jakou se může pochlubit formule 1. Příležitostně tak usedalo do jejich kokpitů také nemálo jezdců z absolutní světové špičky.

Na takto zdvojenou vášeň doplatil na jaře roku 1968 legendární dvojnásobný mistr světa formule 1 Jim Clark, jehož skvostnou kariéru tragicky utnul závod o stupínek nižší formule na německém Hockenheimu.

Od roku 1985 výchovu jezdců toužících po efjedničkovém volantu převzala nově vypsaná formule 3000 a efdvojky přešly na vrchařské tratě. Předloni se Mezinárodní automobilová federace (FIA – pozn. red.) rozhodla vzkřísit ji a dala zelenou projektu Angličana Jonathana Palmera.

(am, atl)