Nedořešená zůstává otázka třicetimilionové dotace, kterou pro ročník 2014 přislíbilo Ministerstvo školství a tělovýchovy a na účet promotéra světového šampionátu ji dosud neodeslalo. Ministerstvo totiž požádalo Evropskou komisi o posouzení, zda se udělením dotace nedopouští nedovolené veřejné podpory. „Peníze jsme neposlali, protože stále čekáme na její vyjádření. Kdy se rozhodne, nevím," sdělila mluvčí ministerstva Klára Bílá.

rok 2014:náklady – 151,7 milionu korun
příjmy – 92,2 milionu korun
ztráta – 29,5 milionu korun (ve výnosech ze závodu je započítaná slíbená dotace 30 milionů korun od státu)

rok 2015:základní vstupné – Silver (1190 korun – 2100 korun), Gold (1590 korun – 2700 korun)

Srpnová Velká cena by skončila i se započítaným třicetimilionovým příspěvkem od státu se ztrátou 29,5 milionu, což je nejmíň od roku 2010. „Bohužel v hospodářském výsledku v tuto chvíli dotaci nemáme započítanou, protože ji promotérská společnost Dorna dosud neobdržela. Pokud nedorazí, půjde celá tíže zalistovacího poplatku za námi, což by bylo likvidační," upozorňovala Ivana Ulmanová, ředitelka brněnského Automotodromu.

Přes nejasnou situaci spřádá vedení Masarykova okruhu plány na Grand Prix v roce 2015. „Snad dodrží slovo Jihomoravský kraj, který přislíbil pomoc při zaplacení zalistovacího poplatku. Počítáme s tím. Proto i ceny vstupenek zůstávají stejné," doufal mluvčí okruhu Jiří Smetana.

Nejlevnější třídenní vstupenka stojí do Vánoc 1190 korun. Postupně se cena navýší. Jediná novinka spočívá v rozdělení základního vstupného do dvou úrovní, Silver a Gold. „Letos bylo na oblíbené tribuně C našlapáno. Chceme udržet divácký komfort, proto jsme zavedli dvě kategorie," objasňoval Smetana. S lístkem Silver se diváci na „céčko" nedostanou. „Vstupenka Gold platí pro celý areál tak, jak lidé byli dosud zvyklí u univerzální vstupenky. Její držitelé se mohou volně pohybovat po všech přírodních tribunách a procházet areál včetně podchodu pod dráhou v místě startu," doplnil.

Pohodlí diváků nemá být i tak ohrožené. „Docházkové vzdálenosti se prakticky nezmění," ujišťoval Michal Klouda, marketingový ředitel brněnského Automotodromu.

Letos se velmi osvědčil motorkářský kemp, umístěný přímo na tribuně A. Atraktivní místo pro ubytování vyprodali příznivci rychlých strojů už na jaře, pořadatelé proto plánují mírné navýšení kapacity. „Fanoušci si pochvalovali jak bezkonkurenční lokalitu kempu, tak i jeho kvalitu služeb a občerstvení," podotkla manažerka závodu Radka Dvořáková. „Diváci zde mají garantované ceny, což se o okolních kempech říct nedá. Chceme jim touto cestou konkurovat a zlepšit jejich úroveň," dodal mluvčí Smetana.