Na konci minulého týdne testoval na autodromu v Mostě. „Od posledního ostrého svezení ve španělském Albacete na začátku července, kdy jsem naskočil do rozjetého juniorského šampionátu, už uplynula dlouhá doba. Je tedy třeba něco natrénovat," zdůvodnil dvacetiletý jezdec.

Po přestupu z nejprestižnějšího šampionátu si není jistý, jak příští víkend obstojí na Masarykově okruhu mezi předními závodníky. „Je složité něco fanouškům slibovat. Z kolotoče závodů 
s rychlými soupeři jsem vypadl už v červnu, což samozřejmě bude znát. Není proto lehké se vrátit a udělat dobrý výsledek. Konkurence je opravdu značná," podotkl Hanika.

I přes tento handicap doufá, že ho nečeká propadák. „Okruh znám dobře, loni se mi tam poměrně dařilo. Startoval jsem ze třetí řady a jezdil vepředu. Každopádně mám podporu týmu i KTM, takže uvidíme. Budu rád, když závod nějak slušně dojedu," řekl jezdec německé stáje Freudenberg Racing, kam přešel z týmu Platinum Bay Real Estate.

V současnosti Hanika neřeší jen brněnský závod, uvažuje už i o budoucnosti v motoristickém sportu. „Priorita je dokončit tento ročník juniorského šampionátu se současným týmem. Rýsuje se také možnost zisku další divoké karty pro závod Moto GP. Co se týče následující sezony, nemáme nic konkrétního dohodnutého. Řešíme ale řadu možností, je to pochopitelně také hodně o penězích," zmínil jezdec, který v juniorském podniku dojel ve španělském Albacete na páté pozici.

Návrat mezi elitu pro něj bude obtížný. Třídu Moto3, ve které v mistrovství světa odjel dvě sezony, už zavrhl. „Na devětadevadesát procent mohu potvrdit, že po letošní sezoně pro mě kariéra v kategorii Moto3 končí. Jednak už se v ní pohybuji delší dobu a mám také nevýhodu ve své výšce a váze. Oproti ostatním soupeřům tímto handicapem ztrácím, zejména na rovinkách. Další logický krok je tak přestup do kategorie Moto2, případně šestistovek. Máme ale i jiné možnosti. Věřím, že mi větší motorka může lépe sednout a mohl bych se třeba do Moto GP vrátit," líčil 176 centimetrů vysoký závodník.

Hanika se také stručně ohlédl za svým dosavadním vystoupením v nejprestižnějším seriálu. „V letech 2014 a 2015 na motocyklu KTM jsem byl pořád poměrně rychlý. Bohužel, často jsem ale také padal, takže kýžené výsledky se nedostavily," přiznal férově.

V letošní nedokončené sezoně už na přední příčky nemohl pomýšlet. „Ačkoli jsem do toho na jiné motorce a v horším týmu dával všechno, už jsem se nedokázal dotáhnout. Dojížděl jsem za dvacítkou a to není žádná hitparáda. Příležitost u současného týmu vidím jako novou výzvu," povídal Hanika.