Návrat do doby, kdy se start neobešel bez tradičního běhu závodníků, fanoušci u tratí běžně pomáhali s odstraňováním havarovaných monopostů nebo kombinézy světových jezdců připomínaly spíš vycházkové oblečení. „Strojem času" projdou víkendoví návštěvníci Masarykova okruhu.Vstupenka na Brno Classic Grand Prix je přenese do závodní historie. Na trati i v boxech se představí kolem dvou set historických strojů z předválečné doby až devadesátých let. „Lidé uvidí auta i motorky, které se dřív proháněly po Masarykově okruhu," přiblížil mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana.

Při závodech rakouského šampionátu aut z druhé poloviny minulého století Histo Cupu fanoušci uvidí silné americké vozy corvette, camaro či Ford Capri, za jehož volantem seděl Niki Lauda. Nebo konkurenční stroje, mezi kterými se slavný Rakušan v roce 1970 probil až k druhému místu v brněnském závodě formule 3. „Na startu jsme stáli vedle sebe. Byl to pro mě fantastický zážitek," vzpomíná bývalý český jezdec Zdeněk Křivohlavý.

Mimo trať si mohou prohlédnout i legendární italské Ferrari F40. „Jedná se o jeden z posledních supersportů, ve kterém řidiči nepomáhají žádné asistenční systémy. Na jeho vývoj osobně dohlížel zakladatel automobilky Enzo Ferrari," přiblížil Smetana.

Kromě Histo Cupu si diváci v sobotu užijí i přehlídku a závody pravidelnosti českých historických formulí a o den později i motorek. Mezi třiceti stroji nebudou chybět ČZ Waltery z padesátých let nebo o dvacet let starší britská motorka Rudge Ulster. „Pravidelně vyhrávala Tourist Trophy, což bylo tehdy neoficiální mistrovství světa," přiblížil spolupořadatel akce Karel Kupka stroj, který dosahoval rychlosti 150 kilometrů v hodině.

Nejstarší vystavený exemplář bude Indian Scout Police z roku 1927.

Mezi auty zaujme víc než šedesát let stará Tatra 607 Monopost či Chelík Wartburg, který pohání motor německé automobilky. V tomto případě nejen monopost, ale i jezdec bude stejný jako v šedesátých letech. „Bude krásné svézt se v původním autě. Je mi už osmdesát let, ale těším se jak malé dítě," svěřil se bývalý závodník Křivohlavý.

Víkendová akce trvá v sobotu i v neděli vždy od osmi hodin dopoledne do šesti hodin večer. Jednodenní vstupné stojí 120 korun. Majitelé historických vozů a motocyklů s veteránskou poznávací značkou mají vstup zdarma.