Víte, proč k havárii došlo?

Bylo po dešti a asfalt klouzal o trošku víc než normálně. A navíc foukal i silný vítr. Rychle jsem přijel do poslední levé dlouhé zatáčky před cílovou šikanou, vítr škubl a odsunul mě ze stopy na mokrý pruh. Protože jsem byl zrovna v náklonu a na kluzkém povrchu, ustřelilo mi přední kolo.

První zprávy hovořily o havárii v rychlosti 240 km/h.

Tolik to nebylo. Později jsme na telemetrii zjistili, že jsem tam měl 230.

I tak šlo o pořádný kalup. Co se dělo dál?

Pořádně jsem se vyválel, letěl jsem z dráhy ven, ale přesně si to nepamatuji, bylo to hrozně rychlé. V Assenu je vedle dráhy tráva, pak zase asfalt, a teprve potom kačírek, takže v tom fofru jsem zastavil helmou až nějakých deset centimetrů před reklamními panely na bariéře. Kdybych spadl o kousíček dál, tak bych do těch pneumatik určitě vletěl.

Cáry jakých myšlenek v takových okamžicích frčí hlavou?

Chvíli jsem se vzpamatovával, pak jsem normálně vstal na nohy. Na skútru mne odvezli do mobilní kliniky k doktoru Costovi.

A vy jste určitě chtěl zpátky na motocykl. Závodníci mívají práh bolesti dost posunutý.

Motorku mi ten den už nedovolili. K večeru mi nebylo dobře, hlava trošku bolela a točila se. Ráno už to bylo o něco lepší, takže před závodem povolili, abych jel warm up. Ale ke konci zahřívacího tréninku se mi hlava zase začala točit a pobolívat.

To byl definitivní konec šance nastoupit do závodu?

Odvezli mne do nemocnice v Assenu, kde mi udělali cétéčko. Pak jsem se vrátil na závodiště s lékařskou zprávou a cédéčkem s obrázky cétéčka. Nastoupit na start bych stihl, jenže doktoři v mobilní klinice byli proti. Řekli mi, že pořád jsem ještě otřesený a pokud chci být fit na Sachsenring, a pak i na Brno, bude lepší závod v Assenu vynechat.

Už je vám lépe?

V pondělí po návratu do Brna jsem byl ještě na vyšetření v nemocnici u Svaté Anny a je to v pohodě.

Co říkáte názorům, že jste se v Assenu podruhé narodil?

Měl jsem štěstí, že v té rychlosti jsem vyvázl jenom s otřesem mozku. Takovou kliku už neměli jiní, kteří při tréninku spadli ve stejném místě jako já. Capirossi má něco s rukou a Hopkins si zlomil nohu v kotníku. Ale na druhé straně si myslím, že až tak dramatické to nebylo. Zabezpečení okruhů je někde jinde než před dvaceti lety a moje havárie efektivnost tohoto trendu jenom potvrdila.

Týden před Assenem jste v Donington Parku dojel dvanáctý. Ve Velké ceně Nizozemí jste nepochybně chtěl znovu bodovat.

Určitě mě vynechaný závod štve, pár bodů jsem přivézt mohl. Luky Pešek udělal v Assenu bod, v tabulce se přiblížil. Líto mi bylo i členů mého fanklubu, do Assenu přijeli skoro všichni. I když to s mým závodem nedopadlo jak mělo, jsem za jejich podporu rád a doufám, že si to tam jinak užili.

Do dnešních a zítřejších testů na Masarykově okruhu můžete nastoupit?

Myslím, že můj zdravotní stav bude dobrý. Samozřejmě bych rád jel, potřebujeme na motorce otestovat pár věcí a chci zkusit i nový povrch dráhy.

Amos Krejčí