Z Jižní Ameriky odlétá v sobotu a kromě zážitků si odváží také bolesti. „Doplácal jsem to. Nepamatuji si za celou mou kariéru, že bych byl tak dobitý. Naštěstí mi nic není, ale bolí mě víčko i ucho,“ prohlásil Brabec.

Nejhorší okamžiky zažil v předposlední deváté etapě, kdy dvacet kilometrů po startu tvrdě dopadl. „Tato etapa by vystačila na celou besedu. Šel jsem strašně na rypák. Dalších sto kilometrů si vůbec nepamatuji. Když jsem se po pádu sebral, myslel jsem, že jsem na dovolené a začal hledat moře,“ vyprávěl motocyklista stáje Big Shock Racing.

Jihomoravský jezdec v první polovině bojoval o elitní dvacítku, v šesté etapě ho ale zradila navigace, neprojel několik kontrolních bodů a po devítihodinové penalizaci se v průběžném pořadí poroučel z třiadvacáté na pětapadesátou pozici.

Ivan Baranka, HC Kometa Brno
Moje branka nakonec k ničemu platná nebyla, hodnotí Ivan Baranka

Ve zbytku rallye dokázal, že v pořadí patří výš a posunul se o jednadvacet příček. „Penalizace mě trochu mrzí, mohl jsem být ještě veselejší, ale největší výhrou jsou zkušenosti. Dakar mi hodně dal,“ podotkl Brabec.

O dost svou pozici z předešlého ročníku vylepšil automobilový závodník Tomáš Ouředníček z Brna. Společně s navigátorem Davidem Křípalem finišovali jako druhý vůz stáje MP-Sports na sedmnácté pozici, tedy o šestnáct příček lépe než rok předtím. Brněnský jezdec poukazoval na extrémnost letošního ročníku, i pro něj byla nejtěžší devátá etapa. „Už jsem mlel z posledního. Neměl jsem energii, ale řekli jsme si, že musíme dojet,“ pravil Ouředníček.