„V Doningtonu jsem po projetí cílem byl patnáctý, pak se však zjistilo, že časoměřičům vynechávala aparatura,“ mrzí nováčka Šemberu přetrvávající bodové konto.

Máte před sebou talíř nedojezených těstovin. To si tak hlídáte váhu?
To nemusím, mám pravidelný trénink. Když něco navíc sním, shodím potom víc na kole.

Jaký jídelníček máte během Velkých cen?
Tým Matteoni má svoji hospitality, kde jíme těstoviny a podobná italská jídla. Už jsem si od začátku sezony zvykl. Asi tak hodinu a půl před tréninkem dostanu těstoviny zakapané olivovým olejem a posypané parmazánem. Když jsem loni při divoké kartě v Brně viděl, jaká dělají u Matteoniho jídla, říkal jsem si, že něco takového přece nemůže být dobré. A teď je sám jím a chutnají mi jako prase.

Ale po návratu ze závodů domů asi špagety nevyhledáváte.
Doma se potřebuji odtěstovinovat (smích). Sním cokoliv, co mamka uvaří. Těstoviny vůbec nedělá, dobře ví, že už jich mám plný krk.

Jak se vám daří udržet váhu únosnou pro motocykl třídy 125 ccm?
Moje váha skáče mezi padesáti a třiapadesáti kily. Stopětadvacítka i s jezdcem musí vážit 136 kilo, takže mám přibližně tříkilogramovou rezervu. Kvůli dovážení mi mechanici dávají do nádrže víc benzinu.

Alespoň máte jistotu, že vám na trati nedojde palivo.
To se mi stalo při testování v Jerezu. Měli jsme hodně technických problémů a jaksi se zapomnělo na benzin. Chytl jsem se skútru traťového komisaře a dojel tak až do boxu.

Které tratě šampionátu vám vyloženě nesedí?
Většinou mi nejdou v kvalifikaci. Nemám se koho chytit, v závodě pak už časy zlepšuji, což se stalo například v Assenu a Doningtonu. Mezi mojí kvalifikací a závodem jsou zatím velké rozdíly. V závodě se od startu chytnu skupinky a je to dobré, kdežto když v kvalifikaci povolím plyn a na někoho čekám, vyvedu se z rytmu.

Který letošní závod považujete za svůj nejvydařenější?
Asi Assen, než začala odcházet zadní guma. Ale i na Sachsenringu jsem si po pádu pěkně zazávodil s Vazquezem. Někdy spokojenost ani tak úplně na výsledku nezávisí. Jet šestadvacet kol sám, je závod o ničem. Jsme přece jezdci, tak bojujme.

Jakou strategii zamýšlíte v Brně?
V kvalifikaci je vždycky lepší se někoho chytit, i když trať znáš. Špičkoví jezdci umí všechny tratě, mají zkušenosti, jak si je projet, a v hlavách si to pak zpracují.

Loni v Brně s divokou kartou sedmnáctý stupínek, jaký výsledek by vás uspokojil letos?
Snad budu mít lepší startovní pozici než loňské šestatřicáté místo. Chtěl bych být už od pátku pořád vpředu. Hlavně se musím snažit brát Brno jako každý jiný závod.

AMOS KREJČÍ