Společně s jiným brněnským jezdcem Karlem Hanikou a dalšími alternujícími piloty se zúčastnil v barvách české stáje Mercury Racing na BMW čtyř z pěti závodů sezony. Maximem českého týmu bylo páté místo z osmihodinovky v německém Oscherslebenu. „Ježdění dostalo smysl. V superbicích jen nosíte peníze a nedostanete techniku na rozumné výsledky. Ve vytrvalostním šampionátu je to o něčem jiném,“ prohlásil Brňan.

Zatímco mistrovství světa silničních motocyklů je těsně za polovinou, vytrvalci už mají ročník za sebou a horečně jednají o smlouvách pro příští sezonu, která startuje za pět týdnů. „Určitě mám zájem pokračovat, snad se zadaří,“ povídal Ježek.

Vlohy pro vytrvalost

Získat smlouvu mezi vytrvalci je ale rok od roku namáhavější. „Úroveň jde strašně nahoru. Tlačí se tam stále víc jezdců z klasických šampionátu. Některé motocykly už jsou prakticky na úrovni superbiků. Náš stroj by tři roky zpátky jezdil o stupně vítězů,“ podotkl Ježek.

K adaptaci na šampionát, ve kterém jezdí piloti dva čtyřiadvacetihodinové a tři osmihodinové závody, mu pomáhá dobrá fyzická připravenost. „Mám vlohy pro vytrvalost. Je to úplně něco jiného, než v klasických motorkách,“ popsal brněnský rodák.

Zákazu navzdory

Na dvou podnicích nastoupil i před zdravotní indispozici. „Za celý rok jsem onemocněl dvakrát a zrovna na závody. Jel jsem pod ibalginama. Horší to bylo v Le Mans, kde jsem marodil před závodem a a celkově se cítil strašně zesláblý. Doktorka mi dokonce start zatrhla, ale samozřejmě jsem jel. V posledních jízdách už mi nešla hlava ani svaly,“ líčil Ježek.

Teď je ve stejném týmu s Hanikou, který ho paradoxně loni v létě za dramatických okolností nahradil v superbikové stáji Guandalini Racing. „Spolupracuje se mi s ním blbě, protože je hrozně rychlý,“ smál se Ježek a už vážně pokračoval. „Je skvělé mít tak rychlého pilota v týmu. Lidsky taky mezi sebou žádný problém nemáme, takže je to super,“ uzavřel pochvalou svého stájového kolegy Ježek.

Hanika s Ježkem v EWC

1. Bol d´Or (24H) – 10. místo

2. Le Mans (24H) – 11. místo

3. Slovakiaring (8H) – nedojeli

4. Oschersleben (8H) – 5. místo

5. Suzuka (8H) – nestartovali