Loňskou sedmou pozici v seriálu Superstock 1000 FIM Cupu hodlal letos v sedle nového stroje Aprilia ještě vylepšit. Místo toho dosud zažívá víc zklamání než radosti. Ve snaze pohnout kormidlem příznivějším směrem zrušil kuřimský motocyklový silničář Ondřej Ježek účast v nedělním Memoriálu Františka Šťastného. „Musíme zapracovat na výkonu motoru,“ zdůvodňuje svoji absenci na Masarykově okruhu.

Sezona zatím není podle vašich představ…
Dal jsem si cíl jezdit v první pětce a to se mi zdaleka nedaří. Největším problémem je výkon mého stroje.

Přitom jste od přechodu z motocyklu Honda na italskou aprilii hodně očekával. Proč nestačí?
Chybí nám výkon. Nyní podnikáme kroky k tomu, abychom na další závod v Misanu měli k dispozici už konkurenceschopný motocykl.

Už jste analyzovali předčasně prázdnou nádrž, která vás v nizozemském Assenu vyřadila kousek před cílem?
Byla to jednoznačně chyba mechanika, který špatně propočítal potřebné množství paliva. Budiž nám útěchou, že tohle nedopatření mě stálo pouze čtyři body a ne víc. Myslím, že podobná chyba se mechanikovi už nestane.

V neděli jste v Monze bodoval dvanáctým místem. Co vám závod na italském okruhu ukázal?
Že se mi s aprilii jezdí dobře na vodě. Sedmé a druhé místo v mokrých trénincích o tom svědčí. Naopak se drasticky projevil výkonnostní deficit motoru. Monza je totiž hlavně o výkonu, má hodně rovinek a průměrná rychlost se tam blíží ke dvěma stům kilometrů za hodinu. Moje ztráta na nejrychlejšího Baldoviniho byla přes tři vteřiny na kolo, což je hodně špatné.

Váš tým se rozhodl Memoriál Františka Šťastného vypustit. Proč?
Důvodem naší neúčasti jsou chyby motoru, na kterých bude nyní horlivě pracovat. Každý týden volna navíc je pro nás cenný.

Domníváte se, že v závodě Superstock 1000 FIM Cupu na Masarykově okruhu můžete zopakovat vaši loňskou senzační třetí příčku?
Určitě. Věřím, že technika už nás zlobit nebude a dočkám se souboje s těmi opravdu nejlepšími.

AMOS KREJČÍ