V čem pro vás tkví největší rozdíl po přestupu do superbiků?
Superbiky jsou o mnoho náchylnější na nastavení motorky. Když jedete proti továrním strojům, nastavení dělá hrozně moc. V mých předešlých kategoriích supersport a superstock šlo víc o jezdce. Nyní dělá největší rozdíl motorka. Jízdní styl se tolik nezměnil.

O superbiky jste usiloval dlouhou dobu. Jaká je realita vašeho snu?
I přesto, že se příprava a začátek sezony neodehrály podle našich představ, tak si to hrozně užívám. Šlo totiž o můj dlouhodobý sen a snažím se ze sebe dostat maximum. Co neovlivním, to neovlivním, tak to beru.

Ježek v superbicíchZÁVOD V AUSTRÁLII
1. jízda: 18. místo (ztráta na prvního 48,043 vteřiny)
2. jízda: 17. místo (1:13,561 minuty)
ZÁVOD V THAJSKU
1. jízda: 18. místo (1:05,330)
2. jízda: 13. místo (47,090)
DALŠÍ PROGRAM
Španělský Aragon – 1. a 2. dubna

Co jste měl v úvodu za problémy?
Se závodní motorkou jsem měl k dispozici jen dva testovací dny, z toho ještě jeden propršel. Velký rozdíl oproti konkurenci, která testovala třeba i deset dní. Motorka zatím nefunguje tak, jak má.

Asi není optimální závodit se strojem, s kterým jste se sžíval jen jeden den…
Bylo to složité, ale sžil jsem se s motorkou docela rychle. Litrový stroj mám víc v krvi než třeba šesti-stov-ku, na které jsem jezdil loni. Čas na kolo jsem neměl tak špatný, neumíme však zatím udržet kontakt po celý závod.

V prvním i druhém ostrém startu v Austrálii jste skončil poslední z jezdců, kteří viděli cíl. Navíc ve druhé jízdě vás od předposledního dělilo čtyřicet sekund. Nahnala vám velká díra strach?
Ani ne. Paradoxně ve druhém závodě jsem se cítil o mnoho líp než první den. Dlouho jsem bojoval s týmovým kolegou Badovinim a Rusem, tedy soupeři, se kterými jsem mohl něco vymyslet. Jenže oba spadli a já se na trati octl sám. Ztráta na body už byla veliká, tak jsem se nikam nehnal.

V následném podniku v Thajsku jste ve druhé jízdě bral první tři body. Už byl pocit ze závodu lepší?
Bylo to podobné z toho pohledu, že jsem opět bojoval jen s týmovým parťákem. Ztrátu na ostatní už jsem však měl trochu menší. Posun byl vidět, i když body klaply hlavně kvůli tomu, že popadalo dost lidí. Badoviniho jsem porazil, z toho mám radost. Papírově by měl být silnější než já.

Existuje naděje, že výkony půjdou nahoru?
Očekáváme nějaké nové díly na motorku. Měli jsme špatné pérování, které by se nyní mělo zlepšit. Objevit se mají i změny na motoru. Rychlost mojí kawasaki byla na rovince nejnižší ze všech, což je velký handicap.