Loni sedmý nejlepší muž seriálu v úvodu sezóny zápasil s nedostatečným výkonem motoru Aprilia, takže dlouhá pauza po závodě v italské Monze přišla jako na zavolanou. „V přestávce stihl Ondra udělat zkoušky na vysoké a jezdil na kole. A tým usilovně připravoval motory,“ říká jezdcův otec Jaroslav Ježek, jinak sportovní manažer českého týmu MS Racing.

Jak se vydařila oživovací kúra motorů Aprilia?
Naše problémy spočívaly ve sladění jednotlivých válců motoru, a tak jsme se u nás i v Itálii snažili vyladit na motorové brzdě palivovou mapu.

Váš syn si stěžoval na výkon motoru, který byl menší než Aprilia slibovala.
Šlo o rozdíl zhruba deseti koní. Přitom motor byl připravovaný přímo v továrně. Teď by měl mít už výkon 190 koní. To nedokázali Italové, ale čeští mechanici.

Minulý týden jste testovali v italském Misanu, kde o tomto víkendu Superstock 1000 FIM Cup společně s mistrovstvím světa superbiků pokračuje. Jak při testech vaše motocykly vypadaly?
Zvýšení výkonu se potvrdilo i na závodní dráze. Nicméně zbývá nám ještě dost práce v oblasti nižších otáček motoru. Ty rozhodují o rychlosti výjezdu ze zatáček.

Zajímaly vás vůbec dosahované časy?
Povětrnostní podmínky v Misanu nebyly natolik stabilní, abychom se na ně soustředili. Spíš jsme kladli důraz na sbírání dat. Zabývali jsme se pochopitelně i nastavením podvozku, které je hodně důležité.

Syn Ondřej si před startem seriálu přál výsledky v první desítce. Redukovali jste kvůli potížím s motorem předsezónní prognózy?
Do desítky bychom každopádně dojíždět chtěli, z toho neslevujeme.

Po Misanu následuje akce na Masarykově okruhu…
Brno znamená pro náš tým nejdůležitější závod sezóny. Jezdci chtějí na domácí dráze předvést svoje maximum a před českými diváky se vytáhnout. Kdyby Ondra zopakoval loňské třetí místo, bylo by to skvělé. Jenomže konkurence je velká a nárok na bednu si dělá hodně jezdců. A hlavně v tomto sportu hraje velkou roli technika, která bývá často nevyzpytatelná.

AMOS KREJČÍ