Jak se vám dařilo na posledních testech v portugalském Portimau?
Bylo krásně, svítilo slunce. Na suché trati jsme se konečně pořádně seznámili s motorkami a mohli naplno využívat elektronických vymožeností Aprilie. Pro mě to bylo zajímavé učení. Motorky jsme zase nastavovali a myslím, že se nám to docela podařilo.

Výsledky byly nadějné?
Poslední den se mi podařilo dostat na čas, kterého jsem tam dosáhl při loňském závodě. S tím jsem byl spokojený, i když určité rezervy ještě cítím. Celkově jsem najel 170 kol, což znamená osm set kilometrů. Dá se tedy říct, že to byl kvalitní test.

Vy jste si loňským sedmým místem nasadil dost vysokou laťku. Hodláte ji překonat?
Teď si uvědomuji, že všichni favoriti začínají na písmeno bé. Co s tím tedy? Leda, že bych se jmenoval Blbec Ježek. (směje se)

Jenže to nepůjde. Alespoň ne oficiálně.
Jasně, dělám si srandu. Chtěl bych skončit do pátého místa.

A jak vidíte svého nového týmového kolegu Michala Salače?
Při testech se hlavně učil. Přechod z šestistovky je dost náročný, litrová motorka je těžší, k tomu se ještě přidala náročná trať. Poslední den jsem mu pomohl se stopou a hned sundal dvě vteřiny. Takže si myslím, že za chvíli bude létat.

Minule jste v Portimau vybojoval osmou příčku, co čekáte letos?
Trať tam je samý horizont, musí se tam víc pracovat s tělem a vyvažováním motorky. To je samozřejmě pro jezdce fyzicky náročné. Kdybych měl nástup do sezóny lepší než loni ve Valencii, byl bych spokojený.

V diáři máte nejbližší období hustě popsané. Budete při tom všem stíhat ještě vaše vysokoškolské studium?
Teď jsem zrovna ve fázi, kdy se mi učit moc nechce. Hned po závodě pojedeme na další testy do Valencie, kde jedenáctého dubna máme další závod. Takový blázinec se bude opakovat každých čtrnáct dní až do května. Musím si to ještě všechno nějak v hlavě probrat. A podle toho pořešit i školu. (usmívá se).

AMOS KREJČÍ