Trať tvoří náročné výjezdy i prudké sjezdy. „Terén je připravený tak, aby řidiči ukázali, jak dokonale svůj stroj ovládají. Někdy se samozřejmě chybička vloudí, svou jízdu zkrátka přetaktizují,“ pravil ředitel závodu Ladislav Deker.

Nákladní auta pak zapadnou nebo se dokonce převrátí. „Máme vyprošťovací techniku, která si při závodě nikdy ani neodpočne. Ještě se nám nestalo, že by se její obsluha flákala,“ řekl s úsměvem Deker.

MČR v truck trialu
Místo konání: Kunšát u Bokovic, pískovna KORA
Program akce
Sobota: zahájení závodů v 10 hodin, soutěže v sekcích do 18.30 hodin
Neděle: zahájení závodů v 8.45 hodin, soutěže v sekcích do 16 hodin
Více na: www.trucktrial.cz

Předpověď počasí na víkend ukazuje pravděpodobnost srážek nula, a tak se jezdci na trati vyhnou doslova vodním nádržím. „Někteří mají raději sušší terén, jiní zase mokro. Písek je ale pro jezdce i tak o něco náročnější. Není tolik udusaný a je lehce vyhrabatelný. Pod tíhou vozidla se boří, proto snadno zapadne. Pískovny jsou pro jezdce a samozřejmě i diváky zajímavější,“ poznamenal Deker.

Kromě nejlepších českých jezdců se v kunštátské pískovně představí i tři polské a jedna slovenská posádka. „Všichni jsou víceméně nadšenci, truck trial je baví a užívají si ho plnými doušky,“ přiblížil Deker.

Do akce vyjedou sériová vozidla značek Tatra, Avia, Praga, Liaz, Viza ROSS, Ural nebo Mercedes-Benz Unimog. V kategorii P1 a P2 se předvedou i unikátní prototypy. „Jde o vozy, které si konstruktéři vlastními silami vymyslí a seskládají z různých typů náklaďáků. Snaží se, aby jejich nový stroj zvládl projet terénem co nejsnadněji. Taková auta nemají se sériovým vozidlem nic společného, jsou originální,“ vysvětlil Deker.

Víkendový závod v Kunštátu zahájí seriál mistrovství republiky, který organizátoři letos kvůli pandemii koronaviru zkrátili o dvě akce. Na jezdce kromě pískovny KORA ještě čeká trať v Pístově u Jihavy, pískovna v Černuci u Slaného a tankodrom v Milovicích.