Pod tlakem nově zavedeného věkového limitu dal brněnský motocyklový silničář Igor Kaláb stopětadvacítkám po dvanácti letech vale a přesunul se do sedla mohutnější čtyřtaktní Yamahy. S jedinou výjimkou mu dekorované stupínky zatím zůstávají zapovězené, navíc jeho levou nohu momentálně zdobí plastická sádra.

„Před čtrnácti dny jsem trénoval na Masarykově okruhu a v nájezdu do esíčka před cílovou rovinkou přestala fungovat brzda. V nemocnici zjistili, že mám prasklé pouzdro vnějšího kotníku, ale teď v pondělí mi už mají sádru sundat. Pokud noha nebude hodně bolet, poslední závod mistrovství republiky za týden v Brně určitě pojedu,“ uklidňuje v barvách německé stáje RZT Repsol Racing závodící Kaláb početné šiky svých příznivců.

Úvod sezony prožíval poněkud utajeně. „Na přání svého týmu jezdím mistrovství Německa supersportů. Kvůli nižším provozním nákladům jsou to vlastně sériovější superstocky. Ale jezdit s takovým hybridem ME opravdových supersportů se ukázalo jako úplný nesmysl,“ líčí Kaláb letošní počáteční technický rébus.

„Navíc nás trápí zásadní problémy s pneumatikami. Potřebujeme měkčí směs, a tu od Dunlopu nemáme,“ dodává.

Obrat v Rijece

Když Kalábův tým situaci konečně prokoukl a začal v evropském šampionátu nasazovat svého koně do třídy Superstock 600, karta se rázem pootočila k lepšímu. „Obrat nastal v Rijece. Zadní gumu jsme tam sice museli koupit od Radka Rouse, ale podařilo se mi dojet na devátém místě a pak v Mostě na osmém,“ pokračuje Brňan.

Skutečně ostré drápky tasil na Masarykově okruhu při Memoriálu Františka Šťastného, když cílem projel na třetí pozici jako první tuzemský jezdec a inkasoval plný počet bodů do českého šampionátu. „To jsem jel úplně poprvé na pirellkách. Chovají se jinak než dunlopy, ale během tréninků jsem si zvykl a nakonec jsem zajel svůj brněnský osobní rekord. Uznávám ovšem, že na čtyřtaktu se ještě pořád učím,“ ví Kaláb.

A aby rozkolísanosti Brňana nebylo málo, dodatek sportovních řádů UEM uvedl, že horní věková hranice pro mistrovství Evropy třídy 125 ccm se týká pouze nově příchozích jezdců, nikoliv těch, co seriál jezdili v posledních třech letech. Kaláb tedy mohl ve stopětadvacítkách klidně zůstat dál. „Vracet se ale určitě nebudu, v superstockách chci pokračovat. Je to třída, která mne nadchla,“ dodává Kaláb.