„Jsem s rychlostí nadmíru spokojený. Připravil jsem se patřičně na tuto sezonu a teď se to ukazuje i v testech,“ pravil bývalý jezdec tříd Moto3 nebo Moto2.
V loňském roce někdejší zlaté dítě českého motorismu chytlo druhý dech. Se stájí Yart Yamaha se stal Hanika vicemistrem světa v endurance a na dva závodní víkendy si vysloužil pozvánku do stáje WRP Wepol Racing jezdící ve světovém šampionátu supersportů WorldSPP, který se koná pod hlavičkou prestižního mistrovství světa superbiků.
Letos pojede pouze vytrvalostní šampionát, který startuje za měsíc čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans. „Musel jsem se rozhodnout, jestli endurance, nebo supersport. Vybral jsem první možnost, protože stáj má statut továrny a vidím tam větší možnosti do budoucna,“ poznamenal někdejší vítěz Red Bull Rookies Cupu.
Ačkoliv Hanika rychlost má, na dva nejprestižnější motocyklové šampionáty si zatím musí počkat. „Tento sport je hlavně o penězích. Je to trošku složitější, než kdybych byl Španěl, Ital nebo Francouz. Motorsport u nás není úplně v popředí. Věřím, že se šance objeví a seženu nějakého sponzora. Navíc náš endurance tým má návaznost na superbikovou stáj Yamahy. Moje práce teď je nicméně jezdit co nejkonstantněji,“ uvedl Hanika.
Přesto se pro něj rýsuje jedna šance zazávodit si už letos v šampionátu superbiků. Dostane ji, pokud se mu povede získat divokou kartu na srpnový závod v Mostě, kde se letos uskuteční závody superbiků premiérově. „Je to skvělá zpráva pro Českou republiku, i když nejlepší okruh u nás je podle mě Brno. V Mostě je horší zázemí, nicméně lepší povrch. Vynasnažím se získat divokou kartu na ten závod, ale čeká nás dlouhá cesta,“ řekl Hanika, jenž je v Mostě držitel traťového rekordu.
Nyní se ale soustředí hlavně na první ostrý závod v Le Mans.