Premiéru zažil o víkendu na francouzském okruhu Magny-Cours. V prvním závodě atakoval na šestistovkové Yamaze přední pozice, ovšem kvůli pádu nedojel, chuť si spravil ve druhém závodě, v němž finišoval na páté příčce. „Jsem spokojený, celý víkend byl poměrně náročný kvůli dost namáhavým podmínkám, ale jsem spokojený hlavně s druhým závodem,“ uvedl pro Deník Rovnost čtyřiadvacetiletý brněnský rodák.
V obou podnicích na francouzské trati silně pršelo, což novicovi v šampionátu vyhovovalo, protože mokrá dráha smazala rozdíly ve výkonnosti motorek. „Všeobecně na vodě jezdím rád, ovšem v těchto dvou závodech bylo mokro až moc. Jsem ale rád, jak se vedlo,“ poznamenal Hanika.
V šampionátu hájí barvy české stáje WRP Wepol Racing. „Domluvili jsme se v půlce sezony, když jsem začal jezdit německé mistrovství, abych se naučil s šestistovkou,“ podotkl Hanika.
Rychlík si svůj nový stroj pochvaluje. „Motorka mi přijde dost konkurenceschopná,“ pronesl brněnský pilot.
V supersportovém šampionátu je před ním ještě závěrečný závodní víkend v portugalském Estorilu, který se uskuteční 17. a 18. října. „Upřímně řečeno si nemyslím, že pokud se pojede na suché trati, tak výsledek z Francie zopakuju i tam. Přece jenom ještě nemám na šestistovce tolik najeto. Na druhou stranu, v Estorilu to znám dost dobře,“ pravil Hanika.
Před necelými dvěma týdny tam totiž s rakouským týmem Yart na Yamaze ovládl dvanáctihodinovku, která se jela jako závěrečný podnik vytrvalostního světového šampionátu. Celkově rakouská stáj s brněnským jezdcem skončila na druhém místě. „Endurance mi taky vyhovuje. Jde o jiný typ závodění než sprinty v supersportu. Jsem rád, že jezdím za jeden z nejlepších týmů, “ uvedl Hanika.
Čerstvý vicemistr světa by rád zůstal v obou šampionátech i v příští sezoně. „Zatím ještě nezveřejnili kalendář ani jednoho z šampionátů, což je poměrně zásadní informace. Ideální pro mě bude, když se podaří skloubit jak endurance, tak supersport,“ doplnil Brňan.