"Nejdůležitější bude start, a pokud se mi podaří udržet se v první skupině, tak se budu snažit propracovat dopředu a v závěru závodu i trošku víc zariskovat. Nemám co ztratit. Bylo by špatné, kdybych to nezkusil. V Brně je potřeba se ukázat," popsal Kornfeil svou strategii pro nedělní závod.


K tomu ale potřebuje neztratit po startu kontakt hlavně s favorizovanou dvojicí Sandro Cortese, Maverick Viňales. "Pokud nebudu s nimi ve skupince, tak tady v Brně je hodně rovinek a bude těžké je honit," tuší Kornfeil. Pokud se ale udrží v čelní skupině, bude mít šanci bojovat o medailové pozice. "Pak to reálné je a určitě bych to vyzkoušel. Rozestup od nich není velký," poukázal Kornfeil na časy, které v Brně od pátku zajíždí.
Ke splnění svého plánu by mu pomohlo, kdyby mohl startovat ze druhé řady, v což tajně snil. "Podle mého je druhá řada úplně nejlepší. Vidíte kluky před sebou a máte se na co soustředit. A do (první) zatáčky můžete dojet i před nimi. I třetí řada je ale pořád slušná," uvedl Kornfeil, který zaostal za šestým Španělem Hectorem Faubelem o 0,139 sekundy. "Je to škoda, byl to kousek," řekl.


Rychlejší čas nezajel i proto, že se mu v průběhu kvalifikace nepodařilo zařadit se za některého ze soupeřů a využít následné lepší aerodynamiky. "Chtěl jsem si počkat na Viňalese, ale on, když byl pětadvacet metrů za mnou, tak vypnul. Bylo mu jasné, že se za ním chci vytáhnout. Nezbylo mi nic jiného než jet sám," uvedl Kornfeil.
Člen týmu Redox Ongetta Centro Seta se svými mechaniky ale stále hledá ideální nastavení motocyklu Honda pro závod. "Určitě jsme se k němu přiblížili, ale stále to není stoprocentní. V kvalifikaci jsem to měl hodně rozházené, šlo s tím zajet jedno rychlé kolo. Navíc rychle odcházely gumy. Myslím si ale, že jsme na správné cestě. V neděli ráno ještě něco zkusíme ve warm upu a snad se nám to podaří," věřil Kornfeil.