Sedmnáctiletý rohatecký jezdec na stroji Aprilia týmu Racing Germany vybojoval devatenáctou příčku a na další příděl bodů ve třídě do 125 ccm si tak musí počkat.

Už závěr sobotní kvalifikace vám nevyšel. Proč?
Asi dvanáct minut před koncem jsem zajel do boxu, aby se mechanici pokusili vylepšit nastavení motocyklu. Jenže pak se mi už nepodařilo aprilii nastartovat. Až když mechanici rozebrali motor, zjistili, že je zadřený. Byla to škoda. Le Mans jsem znal jen z předloňského závodu Red Bull MotoGP Rookies Cupu, ale moje časy měly v tréninku progresivní trend.

Úvod závodu po startu z 23. pozice jste měl naopak výtečný.
Po startu jsem se dokázal posunout o dvě řady dopředu, sám jsem z toho byl docela překvapený. Jenže pak mne několik soupeřů předjelo a já ztratil kontakt se skupinkou, která bojovala o bodované příčky.

Bojoval jste opět s Němcem Schrötterem, který se zřejmě stává letos vašim permanentním soupeřem…
Asi devět kol před koncem se mi podařilo ho předjet, ale už ne ujet. Stále jsem ho měl za zády. Zbývající tři kola jsem se snažil držet defenzivní stopu, ale jeho útok na vnitřní straně zatáčky jsem už nezvládl. Proto jsem skončil na devatenáctém místě.

Co vám běželo hlavou po projetí cílem?
Přestože jsem se posunul o čtyři příčky, nebyl jsem vůbec spokojený. Výsledek totiž nebyl o motorce, ta byla připravená dobře. Tentokrát chyběl výkon mně a na body to nestačilo. Snad v Mugellu udělám sobě i týmu větší radost.

AMOS KREJČÍ