Český jezdec mistrovství světa silničních motocyklů Jakub Kornfeil z Rohatce na Hodonínsku se při víkendové velké ceně probil přes sedmnáct soupeřů až na konečné třinácté místo. „Jel jsem co to šlo, na hraně, od první zatáčky až do cíle. Jinak bych nemohl pomýšlet na bodový zisk,“ vysvětluje závodník třídy do 125 ccm.

Ke špatné startovní pozici odsoudil Kornfeila zadřený motor ze sobotní kvalifikace. V ní tak stihl odjet pouze tři kola. „Tým mi dal motorku do pořádku velice rychle, ale víc jsem nestihl. Myslel jsem si, že šlo o chybu našeho šéfmechanika, který přehnal nastavení motoru. Pak se ale zjistilo, že píst válce byl o pět milimetrů větší, takže za to mohli lidé z továrny Aprilia,“ povídá.

Osmnáctiletého jezdce polil o víkendu studený pot ještě jednou, když v úvodním kole velké ceny se mu zakouřilo z motorky při stoupání do velkého kopce. „Myslel jsem, že se mi porouchal chladič a mám po závodě. Trochu jsem ubral plyn, ale naštěstí jsem mohl dál pokračovat,“ popisuje Kornfeil krizový moment, při kterém ztratil deset pozic. „Situace se pokaždé na stejném místě opakovala, ale stroj naštěstí jel,“ dodává.

Začátek na chvostu startovního pole skrývá velké nebezpečí především v první zatáčce, do které se chumel jezdců tlačí v několika vteřinách. „Snažím se ji projíždět po venku, kde nehrozí tolik nehod. Mezi závodníky je totiž pár divochů, kterým je lepší se vyhýbat,“ usmívá se.

Nebýt problémů z kvalifikace, věřil si student střední průmyslové školy v Břeclavi na umístění v elitní desítce. I díky tovární aprilii, na kterou přesedlal od červencové Velké ceny Itálie díky podpoře nového sponzora ze Slovenska. „Od netovární RSV se liší především větší rychlostí na rovinkách. Díky tomu se můžu snadněji dostat přes soupeře. Doteď mě na přímých úsecích bez problémů předjížděli,“ porovnává.

Nyní čeká Kornfeila téměř měsíční pauza před dalším kláním v Brně, kde loni dojel na skvělém pátém místě. „Když zaprší, mohu výsledek třeba i zopakovat,“ přeje si.