Deštěm promáčený asfalt nemilosrdně obnažoval každičké zaváhání na trati či v přípravě motocyklu. Z celého světa vybraní talentovaní teenageři závodí na identických rakouských stopětadvacítkách KTM, takže o pořadí rozhoduje spousta drobných nuancí.

„Byla zima a aby motor neztrácel správnou provozní teplotu, chladič jsme přelepili páskami. Jenže v průběhu závodu se motor spíš přehříval a pokud jsem chtěl vůbec dojet do cíle, musel jsem ho šetřit,“ vysvětloval mladík z Rohatce svůj postupný propad ze sedmé na devátou příčku, který ho v průběžném pořadí seriálu odsunul na třinácté místo.

Vedoucí skupina ujížděla zbytku soupeřů neskutečným tempem, každým kolem navyšovala svůj náskok v průměru o čtyři vteřiny. „V dešti se pozná, kdo má vrozený jezdecký talent a kdo to spíš dře. O mě se říkalo, že na vodě umím, ale pak mi jednou tady v Brně dal Lukáš Pešek šest vteřin a bylo po iluzích,“ podotkl k potrhanému pořadí závodnického potěru bývalý motocyklový silničář a nynější televizní spolukomentátor Velkých cen Michal Březina.

V neděli na Masarykově okruhu už panovaly optimální klimatické podmínky a před Kornfeilem stál jediný, zato kardinální úkol: vrátit se ve finálních výsledcích seriálu zpátky do top ten. Zatímco vpředu upalovali Nor Fagerhaug a Angličan Hoyle, Kornfeil vjížděl do druhého kola na deváté příčce a z jeho stylu čišel apetit na pozření dalších soupeřů. S nimi se jediný reprezentant České republiky v seriálu, provázejícího část světových Velkých cen, skutečně moc nepáral a v polovině závodu už byl pátý.

V závěru ho přelstil Francouz Marino, nicméně šestým místem vyrovnal Kornfeil svůj nejlepší výsledek z italského Mugella. V konečném účtu bitev budoucích potencionálních mistrů světa se tak vyšvihl na výborný devátý stupínek, když v Brně byl lepší i než celkový vítěz Američan Beach.

„Páté místo v dnešním závodě by bylo super. Marino však tři kola četl moji stopu a pak mě předjel. V posledním kole jsem mu to chtěl oplatit na brzdách, ale ty už moc nefungovaly. Už předtím jsem ustál smyk předního kola a spadnout blbě před cílem by byla hrozná škoda,“ zachoval Kornfeil v závěru chladný rozum.

Amos Krejčí