VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kornfeil: Závod v Brně mají všichni jezdci hodně rádi

Brno /ROZHOVOR/ – Obvykle na závody létá tisíce kilometrů. Jen v srpnu je zvyklý přejet z rodného Rohatce u Hodonína na nedaleký brněnský Masarykův okruh. Letos možná motocyklistu Jakuba Kornfeila čeká poslední takto krátká cesta na okruh.

2.7.2014 1
SDÍLEJ:

Jakub Kornfeil v GP Itálie.Foto: ČTK/PR/CalvoTeam/David Clares Pozo

Desátého muže průběžného pořadí mistrovství světa třídy Moto3 se přímo dotýká stále reálnější hrozba konce brněnské Velké ceny. Vláda ve středu přidělila jejím pořadatelům o deset milionů méně, než původně přislíbila a neexistuje záruka pro peníze další roky.

Co by pro vás znamenalo, kdyby od příštího roku skončil český závod mistrovství světa silničních motocyklů?

Pro mě vlastně nic, je to prostě jeden ze závodů mistrovství. Ale pro lidi by to byla velká ztráta. Nejen pro fanoušky, ale třeba i pro provozovatele hotelů a kempů. Těm hrozí velké problémy.

Letošní závod může být v Brně poslední. Cítíte měsíc a půl před jeho startem speciální motivaci, rozloučit se úspěchem?

Vím, že to teď nevypadá dobře. Ale osobně věřím, že se peníze ještě někdo najdou a mistrovství světa pojedeme v Brně i za rok. Ale kdyby ne, určitě je pro mě velká motivace letos uspět. Rozloučit se v takovém případě určitě přijde spousta lidí. Stát se před nimi prvním a vlastně i posledním domácím vítězem je velké lákadlo.

Brněnský závod má podle vyjádření pro média většina jezdců ráda. Je to tak i ve skutečnosti?

Masarykův okruh má ohromnou pověst. Brno skutečně všichni zbožňují. Nejvíc asi jezdci z královské třídy MotoGP. Pokaždé se těší na obrovský kotel lidí a super atmosféru. Navíc je tady velký paddock, což je pro nás také příjemné. Trať je zajímavá tím, jak je kopcovitá. A na všech těch kopcích v okolí fandí spousta lidí. Prostě Brno mají všichni rádi.

Jak by vám brněnská trať chyběla ze sportovního hlediska?

Je to jeden z jednodušších okruhů. Sedí mi stejně, jako všechny ostatní. Je ale hodně široký a potřebujeme najít rytmus jízdy. To je alfa a omega této trati. Správná stopa zde hraje extrémně důležitou roli. Nedá říct ani, že mi vyloženě sedí, ani, že mi nevyhovuje.

DAVID NEKVINDA

OBSÁHLÉ REAKCE OSOBNOSTÍ MOTORISTICKÉHO SPORTU O BUDOUCNOSTI VELKÉ CENY SI PŘEČTĚTĚ VE ČTVRTEČNÍM TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ DENÍKU ROVNOST

Autor: Redakce

2.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Fotografie, která se stane symbolem letošních voleb.
DOTYK.CZ
6

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

Socha prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka na Komenského náměstí promluvila. Alespoň prostřednictvím háčkované dečky, která se na ni v pondělí dopoledne objevila. Nesla slovo Padnu.
5

Socha prezidenta Masaryka opět "promluvila". Padnu, stálo na háčkované dečce

AKTUALIZOVÁNO

S autem skončil v tramvajovém kolejišti. Řídil pravděpodobně pod vlivem drog

Brno /FOTOGALERIE/ – K neobvyklému vozidlu v kolejišti museli vyjíždět krátce před půlnocí v noci na pondělí brněnští hasiči. V Žabovřeské ulici pomáhali řidiči, který po nehodě skončil i s autem na tramvajové trati.

Poslanec TOP 09 Válek: ODS má dobré lidi. Předseda Fiala je můj bývalý rektor

Brno - Při minulých volbách neuspěl, tentokrát se jako jediný z jihomoravské TOP 09 do poslanecké sněmovny probojoval. Po celou sobotu ve štábu své strany sledoval přetahovanou ODS a SPD o druhé místo ve volbách. „Úspěch občanských demokratů mě příjemně překvapil. Strana má hodně dobrých lidí, například Petr Fiala je můj bývalý rektor,“ zhodnotil možnou spolupráci se stranou Válek.

Z výsledků voleb jde vidět i boj o hodnoty, míní lídr ODS Petr Fiala

Praha /ROZHOVOR/ – Občanští demokraté si v parlamentních volbách vybojovali druhé místo. „Nárůst hlasů je pro nás závazkem,“ uvedl předseda občanských demokratů Petr Fiala.

Větve chytají do pasti řidiče i chodce. Majitelé je odstraní až po výzvě

Brno - Jako v džungli si připadají lidé v některých brněnských ulicích. Například v královopolské U Vodárny se vyhýbají trávě prorůstající chodníky i větvím keřů. Ty totiž někde sahají i do tří čtvrtin chodníku a zavírají společně se zaparkovanými auty chodce do pasti. Problémy řeší úředníci z městských částí, často ale nejsou úspěšní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení